• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Így változtak a magyar online fogyasztási szokások 2018-ban

2019.01.28. /

A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel a hazai digitális fogyasztó online viselkedési és vásárlási szokásait. A trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, amelyek inkább a térségünkre jellemzőek.

1500 főt kérdeztek meg online a GfK Digital Connected Consumer 2018 tanulmányában a 15-59 korosztályban, olyanokat, akik legalább heti rendszerességgel interneteznek.

Az eredményekből kiderül, hogy kis mértékben emelkedett azok aránya, akik már vásároltak online, viszont nagyobb dinamikával nőtt a gyakran vásárlók aránya. Már 10-ből 4-en vásárolnak legalább havi rendszerességgel az interneten keresztül. Nagyot nőtt a fizetést is rendszeresen online intézők aránya 2017-hez képest, 24%-ról 34%-ra annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden termékkategória esetében még mindig többségében vannak azok, akik inkább az áru átvételekor fizetnek.

A pénzügyi és online banki alkalmazások területén is dinamikus fejlődés állapítható meg. Egyre kisebb az ellenállás a külföldi webshopokban történő vásárlással szemben. A célcsoport 55%-a ma már legalább olyan gyakorisággal vásárol külföldi webshopon, mint magyar oldalon. Az online vásárlás ilyen dinamikus terjedése csökkenti az egyes üzletekhez és márkákhoz kapcsolódó vásárlói hűséget.


Iratkozz fel a Tudatos Vásárló Tesztek hírlevelére, hogy azonnal értesülj az újonnan megjelenő tesztjeinkről.

* indicates required

Az infokommunikációs eszközökkel kapcsolatban végzett kutatás alapján megállapítható például, hogy 2018 az első év, amikor már nem volt bővülés az okostelefonnal rendelkezők arányában, ugyanakkor közülük többen használják internetezésre a telefont, mint egy évvel korábban. Ezzel szemben hiába ugrott nagyot az okostelevízióval rendelkezők aránya, a tulajdonosok alig harmada használ internetet ezen az eszközön.

Az internethasználatra vonatkozóan megállapítható, hogy a célcsoport kétharmada napi szinten használja a közösségi médiát, és mindössze 10 százalék tartja távol magát ettől teljesen. Ezzel a közösségi média használat messze a legnagyobb aktivitást kiváltó online tevékenység. A gyakorisági lista élén további kommunikációs tevékenységek (csetelés, emailezés), valamint hírfogyasztás és videótartalom fogyasztás áll. 2017-hez képest nagyot ugrott az online televíziót nézők és zenét hallgatók aránya.

A digitális pénzügyek terén is óriási bővülés érzékelhető. A bankkapcsolattal rendelkezők több mint egyharmada töltötte le eddig bankjának alkalmazását okoseszközére, ami egy év alatt több mint 50 százalékos bővülést jelent.

„A fogyasztók digitálisan egyre érettebbé válása alapjaiban változtat meg bizonyos fogyasztási szokásokat. A sikeres piaci stratégia érdekében tisztában kell lenni ezekkel a változásokkal, a fogyasztói trendek vizsgálata ma már alapvető fontosságú. Kutatásunk egyik célja, hogy segítse a vállalati döntéshozókat ebben, ami hosszútávon a fogyasztók igényeit is szolgálja” – nyilatkozta Bacher János, a GfK Hungária Fogyasztói szokások terület vezetője.


Ha szeretnéd, hogy szuper tartalmainkat pofásabb kivitelben olvashasd kérünk, támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fejlesztését!

Így tudsz hozzájárulni:
 

Rendszeres havi 1.000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 2.000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 5.000 Ft adomány

   

 

Rendszeres havi 10.000 Ft adomány

   

 

Egyszeri 5000 forint - kevesebb mint két mozijegy ára, de nekünk fontos segítség. 

   

 

Bármennyit adhatsz, minden apró hozzájárulás számít.

   

 

Ha banki átutalással támogatnál:

Számlavezető: Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesülete

Bank neve:    Magnet Bank

Számlaszám:    16200106-00108490-00000000

IBAN szám: HU40 1620 0106 0010  8490 0000 0000

Swift: HBWEHUHB

Köszönjük!


A cikk az Innovációs és Technológiai Minisztérium (FV-I-18-19) támogatásával készült.









  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében