fbpx

| The Daily Yomiuri

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A Honda, a GM és a BMW közös üzemanyagcellás fejlesztésbe kezd

A Honda, a General Motors és a BMW összefog: a jövőben közösen fejlesztik a hidrogén-üzemanyagcellás és a hidrogénüzemű motorokkal felszerelt járművekhez szükséges technológiát – tudta meg a Daily Yomiuri című tokiói lap.

Az összefogás valószínűleg óriási hatással lesz a – várhatóan az autók következő generációját jelentő – hidrogén-üzemanyagcellás járművek fejlesztésének versenyére.

A nemzetközileg szabványosított technológiák elengedhetetlenek az üzemanyagcellás járművek kereskedelmi forgalomba hozatalához.

Együttműködésük első fázisában a három autógyártó olyan technológiát próbál kidolgozni, amellyel a szélsőségesen alacsony hőmérsékletű – mínusz 250 Celsius fokos, vagy még hidegebb – folyékony hidrogénnel biztonságosan lehet ellátni a járműveket. A cellákból szivárgó hidrogén ezen a hőmérsékleten rendkívül veszélyes lehet. Ezért olyan összetett technológiára van szükség, amely biztosítja az üzemanyagtartályok és az azokhoz tartozó eszközök légmentességét, és kontrollálja az adagolt hidrogén mennyiségét. A három cég szabványosítani kívánja az üzemanyag-befecskendezőt, a beöntő csövet és a többi kapcsolódó alkatrészt annak érdekében, hogy biztonságos hidrogénellátó-rendszer jöhessen létre.

A fejlesztési költségek csökkenésén túl a három gyártó azt reméli, hogy az együttműködés – a szükséges alkatrészek szabványosítása révén – csökkenteni fogja az üzemanyagcellás járművek gyártási költségeit is, amely jelenleg darabonként több százmillió yenre rúg. A jövőbeli piaci versenyelőny reményében a cégek pénzt és a humán erőforrásokat összpontosítanak a technológiai fejlesztésre.

Az összefogás várhatóan más autógyártókat is arra fog ösztönözni, hogy szövetségeket hozzanak létre üzemanyagcellás járművek kifejlesztésére.
Mivel a kifejlesztendő üzemanyag-ellátó rendszer valószínűleg a jövő nemzetközi szabványait fogja megalapozni, elképzelhető, hogy a Toyota Motor Corp. és más gyártók is csatlakoznak a projekthez. A Toyota és a GM már most tárgyalásokat folytat egy leendő kutatási szövetségről.

A három gyártó szövetsége az energiaipart is elindíthatja abba az irányba, hogy létrehozza az üzemanyagcellás járműveket kiszolgáló infrastruktúra alapjait, például a hidrogéntöltő állomásokat. Amint a hidrogéntöltő állomások és a többi lényeges infrastruktúra készen áll, a cellás autók használata várhatóan nagyon gyorsan terjed majd.

A japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium várakozása szerint 2010-ben körülbelül 50 ezer, 2020-ban pedig mintegy 5 millió ilyen jármű fut majd az utakon. “Az ilyen autók gyors elterjedésének kulcsa az, hogy az autógyártók olyan járműveket fejlesszenek, amelyek egyazon szabványnak megfelelő infrastruktúrát használhatnak” mondta egy minisztériumi felső vezető.

A cikk a The Daily Yomiuri (Tokyo) lapban jelent meg. Lefordítva és közzétéve a kiadó engedélyével. Fordította és adaptálta Ferenczi István.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás