• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

A Helen Doron nyelviskola reklámja

2011.01.04. /

Mikor kell belépni a karrier frontján zajló öldöklő küzdelembe? Meddig maradhat kívül egy csecsemő a sikerért folytatott verseny mezőnyén? A Helen Doron nyelviskola válasza: három hónapos korig.

Az az első három hónap legyen elég a gyerekkorból! Legyen elég a maciból meg a tütű-autóból, itt az ideje, hogy előkerüljön a mobiltelefon és a Financial Times! Itt az ideje megdolgozni a felnőttkori sikerekért! Tanulja meg az a gyerek, hogy három hónapnál hosszabb szabadság nem vár rá az életben soha! A munkaerőpiac nem babaszoba! Rossz elképzelni, amint Attila felnőttkorában majd szemrehányást tesz a szülőknek azért a havi félmillió forintos mínuszért, amit a csecsemőkori fejtágítás hiánya miatt könyvelhet el.

Hogyan lehet megóvni a szülőket és gyermekeiket ettől? A Helen Doronnál mindent elkövetnek ennek érdekében. Fognak egy kétéves gyereket, adnak rá egy inget meg egy nyakkendőt, ölébe egy angol nyelvű napilapot, kezébe szilikontokos iPhone-t, aztán ráültetik egy bilire, de a bugyit rajta hagyják. A helyzet világos: Attila annyira aggódik az Airbus műszaki megbízhatósága miatt, és annyira fontos telefonokat intéz ez ügyben, hogy a bili helyett a bugyiba ürít.

 


 

Attila az a nemzetközi bróker, akire a tőle megkövetelt karrierképet már kétéves korában rákényszerítették. Úgy gondolom, nem véletlen, hogy Attila nem tanár vagy orvos, nem tűzoltó vagy sportoló. Attila spekuláns. Attila nem termel és nem művel, Attila jegyez és elad. Attila könyörtelen, gyors reagálású, a szükséges információknak mindig a birtokába jut. Több éves versenyelőnye van a kortársaival szemben. Amikor ők az Ablak-Zsiráfot bújták, Attila Dale Carnegie Sikerkalauzát tanulmányozta angolul. Akkor dőlt el, ki lesz a főnök, és ki a beosztott.

Ráadásul a nyelviskola nem csekély kedvezménnyel kecsegteti reménybeli ügyfeleit. A Helen Doron kétezer forint árengedményt kínál mindazoknak, akik hajlandóak utódjuk gyermekkorát akár már a bölcsőtől kezdődően megnyomorítani. Azoknak, akik készek a világból még mit sem értő kisbabájukat a pénzért és presztízsért zajló eszeveszett hajszába kemény kézzel benevezni. Azoknak, akik úgy érzik, ha ők annak idején kaptak volna pár év versenyelőnyt, most nem itt tartanának.

Tekintsük át röviden, hogy fejlődéstanilag mire képes egy három hónapos gyerek, akit a Helen Doron angolul akar tanítani: Már nincs mindig ökölben a keze. Ekkortájt tanulja meg, hogyan kell a fejét egyik oldalról a másikra fordítani. Már tudja a szemével követni a mozgó tárgyakat, a színek közül azonban csak a kéket, a zöldet és a pirosat látja tisztán, a pasztellárnyalatok még elmosódnak a szeme előtt. Milyen fokú kapzsiság kell ahhoz, hogy úgy tegyen valaki, mintha ezeket a csecsemőket angolul tanítaná?!

A nyelvtanárszakma ráadásul nemzetközileg (angol nyelven) ért egyet abban, hogy amit iskolai körülmények között (vagyis nem idegen nyelvű szülő vagy bébiszitter állandó jelenlétében) egy hatéves gyerek egy év alatt tanul meg, azt tízévesen egy hónap alatt képes elsajátítani. A pszichológusok körében pedig legalább ekkora a konszenzus az ügyben, hogy a beiskolázási kort megelőző oktatás helyrehozhatatlan érzelmi károkat okoz, és súlyosan rombolja a későbbi kreativitást. Az idegen nyelvű gyermekdalok játékos elsajátítása persze lehetséges már kiskorban is, az az állítás azonban, hogy ezek ismerete jottányival is közelebb hozná a gyermeket ahhoz, hogy sikeres nemzetközi bróker legyen, szemérmetlen hazugság. Egy átlagos hatévesekből álló osztály heti két angolórával körülbelül három hónap alatt hozza be Nagy Attila nemzetközi bróker Helen Doron nyelviskolában szerzett versenyelőnyét.

A csecsemőkor és a kisgyermekkor természetes állapota a nyugalom, a biztonság, a zavartalan szemlélődés és az önfeledt játék. A szülők nem mindig és nem kellőképpen vannak tisztában ezzel. Gyermeküknek természetesen jobb életet akarnak, mint a sajátjuk, így könnyen meggyőzhetőek arról, hogy az ehhez szükséges képességek felhalmozását nem lehet elég korán kezdeni. Hajtja őket a szeretet, szorongatja a féltés, és korlátolja a tudatlanság. A nyelviskolát propagáló marketingeseknek azonban nincs mentségük. Akik egy kétéves gyerek eredendő méltóságát olyan durván és ízléstelenül sértik meg, továbbá szülők tömegeit olyan kártékony, hazug és nem mellesleg költséges illúziókba rángatják, mint a Helen Doron nyelviskola hirdetői, nos, azok megérdemelték volna, hogy kétévesen Financial Timest olvastassanak fel velük.

 

Megjelent a Tudatos Vásárló Magazin 21. számában.

 

Képek forrása: A Helen Doron Nyelviskola honlapja ; jpiekos            

***

Tetszik a TudatosVásárló.hu és szívesen olvasod cikkeinket? Ez egy nonprofit oldal, a Tudatos Vásárlók Egyesülete tartja fenn. Minimális forrásaink vannak a működtetésre. Kérjük, hogy te is támogass bennünket, hogy több hasznos cikket publikálhassunk!
 
Oszd meg a cikket a facebookon! Klikkelj a cikk címe mellett!








  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében