fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A GVH a fogyasztók megtévesztéséért 100 millió Ft bírsággal sújtotta a Tesco-t

100 millió Forintos büntetést kapott a Tesco a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas viselkedéséért.

Egyes tavalyi akciós reklámkiadványaiban több termékére vonatkozóan nem a valóságnak megfelelő adatokat közölt a Tesco-Global Áruházak Zrt. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2006. július 6-án megtartott tárgyalásán. A GVH ezért a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartás címén 100 millió Ft versenyfelügyeleti bírságot rótt az áruházláncra. A kimagaslóan magas büntetés kiszabásánál súlyosító körülmény volt, hogy a vállalkozással szemben ez már a kilencedik elmarasztaló határozat.

A GVH határozatában a következőket kifogásolja:

  1. a „Fuji FinePix” digitális fényképezőgéppel kapcsolatban a 2005. július 27-től augusztus 9-ig érvényes reklámújságban a Tesco azt közölte, hogy a termék megvásárlása esetén a fogyasztók ajándékba kapnak egy 16 MB xD kártyát, illetőleg azt az ígéretet tette, hogy a termék megvásárlásával „több mint 35%-os megtakarítás érhető el”, holott ezek az állítások nem voltak a valóságnak megfelelőek;
  2. a „Cindarella-kastély” elnevezésű termék esetében a 2005. november 23-tól december 24-ig érvényes reklámújság nem a ténylegesen megvásárolható termék képét tartalmazta, hanem egy olyan termékét, amely a forgalmazott terméknél kedvezőbb tulajdonságokkal bírt;
  3. a 2005. november 30-tól december 24-ig érvényes reklámújságban („Műszaki katalógusban”) meghirdetett „Bosch HSF44K32NO” gáztűzhely a közzétett tájékoztatással ellentétben az akció első napjaiban nem volt a fogyasztók számára elérhető a Tesco valamennyi áruházában;
  4. a 2005. december 14-től 24-ig érvényes reklámújságban meghirdetett „Sony S60″ digitális fényképezőgép a közzétett tájékoztatással ellentétben az akció első napjaiban nem volt a fogyasztók számára elérhető a Tesco valamennyi áruházában.

 

A GVH mindazonáltal nem elsősorban a fogyasztók, hanem az egyenlő feltételek között folyó gazdasági verseny védelme érdekében ítélkezett. A tisztességes befolyásolás ugyanis nem csak a fogyasztókat károsítja, hanem a többi piaci szereplő kárára befolyásolhatja a fogyasztói döntéseket, amikor a félrevezetésük révén az „elkövető” gazdasági előnyhöz juthat. Épp ezért a gazdasági vállalkozásokkal szemben általános versenyjogi követelmény, hogy a magukról vagy termékeik tulajdonságairól adott fogyasztói információk és tájékoztatás mindenkor igaz és pontos legyen.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás