fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A GVH 315 millió forintra bírságolta a Procter & Gamble-t

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa ezúttal a Procter & Gamble-t büntette meg félrevezető reklámjaiért.

A Bonux mosópor 2005. augusztus és november közötti reklámkampányában a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. (Procter & Gamble, P&G) a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, állapította meg  versenyfelügyeleti eljárásában a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A fenti időszakban a Procter & Gamble reklámjaiban és hostessein keresztül azt állította, hogy a Bonux tisztítóereje a hipermarketekben kapható hasonló árú mosóporok körében „egészen rendkívüli”. Az összehasonlítás alapját képező mosóporok azonban nem voltak a P&G más, a Bonux-szal együtt tesztelt márkáira, így a Tomira, vagy a Biopon Takarékosra szűkítve, más gyártók termékeire azonban a cégnek nincsenek megízható adatai, így reklámjainak állításait sem tudta alátámasztani. Ráadásul a GVH azt is megállapította, hogy a Tomi és a Biopon Takarékos mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a Bonux tisztítóereje rendkívüli. Ezt a „rendkívüliséget” ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető.

Szintén a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter & Gamble a tesztelést végző kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az „Ariel tesztlaboratóriumra” hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik. A P&G tájékoztatásában a Bonux mosópornál magasabbra pozícionált Ariel termékre utalt, annak reklámokkal is folyamatosan erősített kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a Bonux mosóporra.

A jogsértésért a Procter & Gamble-t 315 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezték. A bírság összegének meghatározásánál a GVH figyelemmel volt a reklámok közzétetével kapcsolatban felmerült költségekre, a vállalkozás igen jelentős piaci részesedésére, a jogsértő magatartás tanúsításának több hónapot felölelő időtartamára, s az igen intenzív reklámtevékenység által elért fogyasztók magas számára. A GVH arra is tekintettel volt, a Procter & Gamble esetében hatodik alkalommal kerül megállapításra, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

 

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás