fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Föld Napi fricska az Auchantól

A Föld Napja alkalmából az Auchan környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett gyermekeknek. A helyzet elég cinikus tekintve, hogy a vállalat még mindig nem állt el a Dunakeszi láp beépítési tervétől.




A Föld Napja alkalmából az Auchan Magyarország Kft.
környezetvédelmi rajzpályázatot hirdetett gyermekek számára, három
korcsoportban, azt tudakolván, „Vajon milyennek képzelik gyerekeink a zöldebb
világot?”. A Tudatos Vásárlók Egyesülete üdvözli a vállalatok környezetvédelmi
törekvéseit, azonban az Auchan akcióját cinikusnak és etikátlannak tartja. Az
áruházlánc ugyanis miközben a „… mindannyian szebb és tisztább környezetben
szeretnénk élni. Tegyünk érte minden nap!” jelmondattal kábítja a
nyilvánosságot, továbbra sem lépett vissza a fontos természeti értékeket
veszélyeztető áruház-bővítési terveitől.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete március elején 25 másik civil
szervezettel hirdetett országos bojkottot
az Auchan ellen, csatlakozva a helyi civil szervezetek, illetve az Élőlánc
Dunakesziért! által kezdeményezett tiltakozáshoz. Fellépésük hátterében az
Auchan Magyarország Kft. Dunakeszi áruházának bővítési tervei állnak, amelyek a
természetvédelmi szempontból igen értékes, mindazonáltal nagyon érzékeny
Dunakeszi-tőzegtavak élőhely-együttesét veszélyeztetik.

Bár a beruházási terveket több fontos közigazgatási és
tudományos szerv – köztük a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Hivatala és a MTA Biológiai
Tudományok Osztálya – is kritizálta, illetve elítélte, a tiltakozáshoz pedig
számos helyi és országos társadalmi szervezet csatlakozott, az Auchan továbbra
sem lépett vissza felelőtlen terveitől.

Azzal, hogy mindeközben az Auchan környezetvédelmi témájú
rajzpályázatot hirdet, nem más, mint a vállalat imidzsének zöldre festési
kísérlete.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete különösen groteszknek találja
ebben az összefüggésben a rajzpályázat egyik legtöbb szavazatot kapott
alkotását, amelyen két gólya látható repülés közben. Elképzelhető, hogy épp
élelem után kutatnak egy valaha bőséges táplálékot adó lápos terület felett?

Az egyesület gyakorlatban nem látja igazolni az áruházlánc
által hangoztatott vállalati felelősséget. Félő, hogy ez nem is több, mint az
áruházlánc egyik hangzatos PR szlogenjeinek egyike. A Tudatos Vásárlók
Egyesülete továbbra is kitart állítása mellett: amennyiben az Auchan valóban
felelős vállalat, mint ahogyan állítja magáról, nem építhet új áruházat sem
érzékeny természeti területen, sem pedig bármilyen természetvédelmi érték
veszélyeztetésével.

A rajzpályázat nyerteseinek mindazonáltal gratulálunk.
Kívánjuk, hogy az általuk elképzelt és ábrázolt zöldebb jövő váljon valóra!

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás