fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A fogyasztókat védik az új szabályok

Új fogyasztóvédelmi uniós irányelv lépett életbe. Ezek után a fogyasztó sokkal könnyebben tehet majd panaszt és érvényesítheti jogait.

A 2014. június 13-án életbe lépett irányelv szerint a változások főként a nem személyesen vagy nem hivatalos telephelyen történő vásárlásokat érintik. Ez jelentheti az online rendelést, az árubemutatós, vagy az otthoni szerződéskötést is. A rendeletet kizárólag a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésekre érvényes.

A rendelet két szerződéstípusra érint. Egyrészt az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéseket, mint például a házaló kereskedés vagy az utazással egybekötött termékbemutatók, amik főleg az idősebb korosztály számára sok, főleg anyagi problémát okoznak. Sokszor ígéretekkel, ajándékokkal csábítják a potenciális vásárlókat a rendezvényekre, ahol aztán ráveszik őket, az amúgy felesleges termékek megvételére. Emellett ide tartoznak a fogyasztó munkahelyén, lakásán és az interneten történő vásárlások, szerződéskötések.

Az interneten keresztül történő vásárlások száma rohamosan nő. Itt is kiemelt védelemre szorulnak a fogyasztók, hiszen úgy vásárolnak meg egy árut, hogy valójában nem is látják azt és az eladót sem. Ez sokszor okoz kellemetlenségeket a megrendelőnek. Gyakori, hogy amikor a fogyasztó nem azt az árut kapta, amit rendelt, vagy még sincs szüksége rá, a vállalkozás elérhetetlen, és a fogyasztó gondban marad.

Mik ezek az újítások?

  • A szerződéseknek részletesen tartalmazniuk kell minden költséget. Semmilyen rejtett költség, nem rakódhat a feltüntetett árra.
  • A jelenlegi 8 munkanapos elállási határidő 14 napra hosszabbodik, valamint ha a kereskedő nem említi előre, hogy két hétig meggondolhatja magát a vevő, akkor egy évre nyúlik ez az időszak.
  • A kereskedőnek az elállást követő 14 napon belül vissza kell térítenie a fogyasztónak a termék árát, és a szállítási költséget.
  • A kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmának pontos, fogyasztó számára is érthető használata.
  • A szerződéskötést követő telefonos ügyintézéskor, a fogyasztót a hívásért emelt díj nem terhelheti.

Forrás: NFH sajtóközlemény

Kép: dreamstime

A cikk megjelenése a Nemzetgazdasági Minisztérium FV-I-13-C-0003 pályázat keretében valósult meg.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás