fbpx

| Lewis Akenji

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Egy hajóban evezünk

A környezetbarát életnek nem kell nehéznek, önfeláldozónak vagy bűntudattal terheltnek lennie. Nem szükségszerű, hogy hozzátartozzon egymás címkézése és a folyamatos mentegetőzés

A környezetbarát életnek nem kell nehéznek, önfeláldozónak vagy bűntudattal terheltnek lennie. Nem szükségszerű, hogy hozzátartozzon egymás címkézése és a folyamatos mentegetőzés.

Az utóbbi idők zöld divathullámának fényében a környezetvédőket egyre többen tekintik aktivisták szektájának. Vannak azok, akik folyamatosan kántálva, ’Stop Esso’ transzparensekkel vonulnak az utcára, és vannak azok, akik az őserdőket siratva meztelenül fákhoz láncolják magukat. Igen, ők máshogy nyilvánítják ki világnézetüket, egy kicsit talán radikálisan. De nem kell feltétlenül ezeket a viselkedésmintákat alkalmaznunk ahhoz, hogy elmondhassuk: mi környezettudatosan gondolkodunk. Végül is a környezetromlás hatása nem korlátozódik egyes csoportokra, hanem mindannyiunkat érint.

Fogyasztóként mindegyikünket érinti bolygónk jövője és mindannyian befolyásoljuk is azt. Amikor eldöntjük, mit veszünk meg, vagy kitől vesszük meg, végső soron arról szavazunk, hogy milyen környezetben szeretnénk élni. Gondoljunk csak a termelésben használt meg(nem)újuló erőforrásokra, a fogyasztás után maradó újrafel(nem)dolgozható hulladékra, a vállalatra, ahol alacsony fizetésért kell túlórázni. Tudatos vásárlónak lenni, fenntarthatóan élni tehát nem a kiválasztottak egy csoportjának sajátja, hanem közös felelősség, magunk és bolygónk boldogságának, egészségének és jövőjének alapvető feltétele. Nem mutogathatunk egymásra, mindannyian ugyanabban a hajóban evezünk. Egyéni közreműködésünk módja talán különbözik, egyesek kevésbé szembeszökők, mások rögtön feltűnnek, de minden, a jövővel és a környezettel törődő lépés fontos hozzájárulás.

Szerencsére, ahogy az a közvélemény-kutatásokból és a gyakorlatból is kiderül, a többség kevésbé felszínes, értelemmel telített életet szeretne élni. És ez nem lehet olyan nehéz, nem kell hozzá fanatikusnak lenni! Mikor volt utoljára, hogy a szeretett személynek nem vettél, hanem csináltál ajándékot? …kikapcsoltad a tévét, és sztorikat meséltél helyette? …megtanítottál valakit valamire – táncolni, úszni, vagy egy idegen nyelvre?  …autó helyett biciklin mentél dolgozni? …elmosolyodtál könyvolvasás közben? …szétmorzsoltál egy marék földet az ujjaid közt, vagy gyümölcsöt szedtél a fáról? Lehet, hogy a magad részéről többet tettél a fenntartható fejlődésért, mint gondolnád, vagy mint ahogy mások gondolják rólad. És, minthogy ez a magazin most a kezedben van, még többet szeretnél tenni.

És ez nemcsak szórakoztató, hanem egészséges is, és a pénztárcánkat is kíméli…

A cikk eredeti változata a Tudatos Vásárló “A fogyasztó hatalma” című, első számában jelent meg, 2004. júniusában.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás