fbpx

| Tudatos Vásárló

Brit sztárszakács a nagyüzemi csirketartás ellen

A nagyüzemi baromfitenyésztés ellen indít kampányt Jamie Oliver. A brit sztárszakács péntek este, főműsoridőben szembesítette a Cannel 4 brit kereskedelmi tévéadó nézőit a nagyüzemi csirketartás körülményeivel.

A speciális főzőműsor bemutatja a brojlercsirke, azaz húscsirke rövid és nehéz életét. Az állatot zárt, fedett épületekben nevelik, „ahol óriási a zsúfoltság, borzasztó bűz van és a madarak nyakig állnak a saját ürülékükben” – mondta Oliver. 39 napi hizlalás után aztán a szárnyast levágják és eladják, „még a kutyaeledelnél is olcsóbban.”

Ötven éve még ritka csemegének számított a csirke a britcsaládok asztalán, ma már viszont a leghétköznapibb proteinforrás a nagyüzemi termelési módnak köszönhetően. A telepek – amelyeken óránként 9 ezer állatot ölnek le – ontják az olcsó, de a tévészakács és a kampányt támogató Brit Királyi Állatvédő Társaság (RSPCA) szerint rossz minőségű húst. Az országban évente előállított 855 millió csirkének csak az 5 százaléka származik a hagyományos, organikus baromfitenyésztéssel foglalkozó farmokról, ahol a csirkék jó húsz nappal tovább kapirgálhatnak, és nem ketrecben, hanem tágas udvarokban a szabad ég alatt, és a húsuk is sokkal ízletesebb.

Jamie Oliver szerint az „iparosított barbárság” visszaszorulna, ha változna a nagy áruházláncok üzletpolitikája, és a fogyasztó hajlandó lenne valamivel több pénzt áldozni a bio-, vagy organikus csirkehúsra. „Az a célom, hogy megváltoztassam a szabványcsirkét fogyasztó 95 százaléknyi brit mentalitását. A jelszó: vásárolj brit baromfit, de csak olyat, amelyet megfelelő körülmények között neveltek” – mondta Oliver a The Daily Telegraph-nak.

 

Forrás: MTI

Kép [c] Channel 4

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás