• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Belopakodtak a natív reklámok

2014.10.08. /

A tavalyi évben újdonságként robbant be a natív reklám az online média világába. Azóta már biztos mindenki találkozott vele az interneten böngészve csak épp nem tudtuk, hogy így hívják. Nézzük mi is ez.

Az internetes felületek tele vannak reklámokkal, felugró ablakokkal, oldalt villogó hirdetésekkel. Szinte nem is találunk olyan oldalt ahol nincsenek ilyenek. A mostanában futó trend a natív reklám, aminek ezekkel szemben sok előnye van és kicsit szerethetőbb is talán.

A natív reklám abban különbözik az oldalszéleken vagy az oldal tetején felbukkanó hirdetésektől, hogy magába az oldal tartalmába ágyazódik be, illeszkedik annak formai megjelenéséhez. Kevésbé nyomul, kevésbé agresszív, kevésbé lehet kikapcsolni. A szemnek mindenképp kellemesebb.

A natív reklám lehet egy-egy fizetett „tweet” a Twitteren, egy hírfolyamban megjelenő szponzorált Facebook bejegyzés. Valószínűleg ezekkel találkozunk leggyakrabban. Emellett pedig egy szponzorált cikk. Így a hirdetések mindig a tartalomhoz illeszkednek. Ezt pedig talán nagyobb eséllyel nézzük meg, mint a zavaró, tolakodó, oldalt villogó vagy felugró reklámokat. Egyszerűen azért, mert annyira hasonlít az általunk egyébként keresett tartalomhoz, hogy nem ugrik automatikusan tovább a szemünk, mint a korábban divatos hirdetéseknél.

 

Ez egy natív reklám

 

A specializált témára épülő oldalakon a témába vágó szponzorált posztok, képek vagy cikkek könnyebben elérhetik a célközönséget, akik, mivel bíznak az oldalban és annak hozzáértésében valószínűleg szívesebben osztják meg, amivel még több emberhez eljuthat a hirdetés. Gondoljunk bele, hányszor találkozunk a közösségi oldalakon az ismerőseink által kedvelt vagy megosztott oldalakkal, termékekkel. Egy reklámot vagy egy márka Facebook oldalát minél többen kedvelik és osztják meg, annál több emberhez jut el világszerte. És ez a nagy előnye a másféle reklámokkal szemben. Az oldalt megjelenő, vagy felugró reklámok ezt nem érik el.

Abban az esetben viszont megtévesztő is lehet, ha nem tudjuk, vagy nem ismerjük fel, hogy fizetett posztról van szó. Hiszen mint minden reklám, ez is bizonyos termékek megvásárlására akar minket ösztönözni.

 

Forrás:

http://www.theguardian.com/media-network-outbrain-partner-zone/native-advertising-quality-scalability

http://www.virusmedia.hu/hirek/2013-a-nativ-reklam-eve-lesz

http://www.digitalhungary.hu/media/Native-advertising-hirdetes-amit-szeretunk/964/

 

Címlapfotó: Stian Eikeland, Flickr 

 









  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében