fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Azonnali intézkedéseket követel a Critical Mass

Folyamatosan nő a budapesti kerékpárosok száma, az infrastruktúrális fejlesztések azonban messze elmaradnak a szükségletektől. A szeptember 22-i CM kapcsán az eddigi ígéretek betartását követelik a városvezetéstől a kerékpáros szervezetek.

A budapesti kerékpáros mozgalom legnagyobb eredménye, hogy rohamosan
nő a kerékpárosok száma, és az autóvezetők is figyelmesebbek lettek. Sajnos a
város vezetői mintha észre sem vennék a fővárosiak elementáris igényét a
környezetbarát közlekedésre.

Ígéretek sokasága született már Kerékpáros Budapest Tervről,
a kerékpárutak hosszának duplázásáról, a kerékpárosok számának ötszörözéséről,
veszélyes bicikliutak átépítéséről, karbantartásáról, sőt pesti Tour de
France-ról is. A gyakorlat a valós szándék hiányát tükrözi.

Árulkodó, hogy a két éve bejelentett 10%-os részarány cél
ellenére sem zajlik forgalomszámlálás, ahogy európai városokban szokás. A
közlekedésfejlesztési pénzek 0,5%-át sem fordítják az akuttá vált problémákra,
holott a kerékpárosok aránya már 5%-hoz közelít. A Margit hidat évtizedekre
teszik tönkre használhatatlan és veszélyes kerékpárúttal. Biciklisták ezreit
szabadítják és szoktatják gyalogosjárdákra szakszerűtlen megoldásokkal. A budai rakparton mindennaposak a gyalogos-kerékpáros
ütközések, de senki sem törődik vele.

A gyökerektől felvert, rázóköves bicikliutak felett néha már
teljesen összenő a gaz, amit kerékpáros aktivisták nyesnek vissza. Tiltják a
kerékpározást a Lánchídon, de az a többi hídon is veszélyes. Ha egy útszakaszra
civilekkel egyeztetett, szakmailag elfogadható terv készül, az még a bejelentés
után is bármikor meghiúsulhat.

Közben Demszky Gábor a tavalyi biciklis felvonuláson tekerve
kamerába mondja mit szeretne a mozgalom, sőt idén Hagyó Miklós és sajtósa már
Critical Mass rendező kívánt lenni. Ez így nem megy, elég a PR-ből!

Az utóbbi években kerékpárosok haltak meg hivatali
mulasztások miatt. A Critical Mass sosem lesz ökölrázós tüntetés, de a
Nagykörútra tervezett autómentes napi felvonulás nyitányaként – néhány percre
jelképesen – kerékpárok ezreivel zárják körül a Városházát. A városvezetők nem
kommunikációs-, hanem lépéskényszerben vannak.

A civilek régóta figyelmeztetnek, hogy gyorsan terjed a
kerékpározás, de ez a feltételek hiánya miatt felesleges feszültséget gerjeszt
a közlekedésben. A döntéshozók sajnos elkéstek, de ettől feladatuk csak tovább
nőtt. Biztosítaniuk kell több százezer budapesti jogát a biztonságos,
környezetbarát közlekedéshez. Nem hátráltathatják tovább a városi kerékpározás
fejlődését.

Számonkérhetetlen célok helyett konkrét és azonnali
intézkedésekre van szükség:

  • kerékpársávra a Nagykörúton,
  • átjárható hidakra,
  • a balesetveszélyes Andrássy úti és rakparti kerékpárút
    átépítésére,
  • több biciklitárolóra,
  • rendszeres forgalomszámlálásra.

 

Forrás: MTI

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás