fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Autógyártó cégek szerint komoly igények lesznek alternatív üzemanyagú járművekre

Az amerikai General Motors is kirukkolt hidrogén-meghajtású autójával: a Las Vegas-i CES expón bemutatták a Cadillac Provoq járművet, amely 160 km per órás végsebességre képes.

A Provoq egy tanknyi hidrogénnel 480 kilométert tesz meg (450 kilométert hidrogénnel, 30 kilométert akkumulátorral), 100 kilométer/órás sebegességre 8,5 másodperc alatt gyorsul fel. A hidrogéncellák egy lítium-ion akkumulátort töltenek, amely egy elöl és egy hátul elhelyezett motort hajt. A tetőn elhelyezett napelem szolgáltatja a belső világításhoz és a rádió működtetéséhez szükséges energiát. A típus a korábbi V-8-as év V-6-os hibrideket válthatja fel néhány éven belül.

A GM újítása és más cégek környezetbarát hibridjei és alternatív autói is hozzájárulnak, hogy az autógyártó cégek vezetői világszerte optimistábbak az autóipar jövőjét illetően, mint az elmúlt években – mutatta ki éves felmérésével egy nemzetközi könyvelő és tanácsadó cég, a KPMG. Az autógyártó cégek igazgatói 86 százalékban a minőséget jelölték meg mint a vásárlókat befolyásoló fő tényezőt az elkövetkező öt évben. Ám 84 százalékuk szerint az üzemanyag-takarékosság a legfontosabb szempont. A biztonságot 70 százalékuk, a jó árfekvést pedig 69 százalékuk vélte a legfontosabbnak. A vezetők úgy gondolják, hogy alternatív üzemanyaggal működő motorok, olcsó autók és hibrid technológiák kifejlesztésére is égető szükség van.

2006-ban a vezetőknek csak 53 százaléka vélte úgy, hogy az alternatív üzemanyaggal működő autókra komolyak lesznek az igények, ezzel szemben 2007-ben már 65 százalékuk osztja ezt a nézetet. A KPMG összesen 113 rangidős igazgatóval készített interjút a világ minden táján az Egyesült Államoktól Ausztráliáig.

 

Forrás: MTI

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás