fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Áruházi polctrükkök, amikkel érdemes tisztában lenni

Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak?

A nagyobb bevásárlóközpontokban számos furfangos trükköt alkalmaznak a termékek elhelyezésére azért, hogy a vásárlók lehetőleg azokat a termékeket vegyék, amelyeken a kereskedő a legtöbbet keresi. A vásárlók a legjobban a szemmagasságban, a földtől 120-160 cm-re elhelyezett termékeket észlelik, de jól fogynak a kézzel elérhető zónában, a földtől 80-120 cm-re lévő áruk is.

További cikkeink a témában:
Bolti eladásösztönző marketingtrükkök

Ezzel mind a termékek gyártói, mind forgalmazói tisztában vannak, ezért kialakult az a gyakorlat, hogy a termelők úgynevezett „polcpénzt” fizetnek a forgalmazóknak. Ez annak az ára, hogy a kívánt terméket a vásárló által könnyen észrevehető zónába helyezzék el. Ez az ár természetesen, mint az áru minden költsége be van építve a fogyasztói árba – tehát mi fizetjük meg. Ha megfigyeljük, a szem és karmagasságban elhelyezett termékek általában a divatos, sokat reklámozott és drágább áruk. Ha első pillantásra nem találjuk a keresett terméket, érdemes megnézni az alsóbb és felsőbb polcokon is.

A gyerekeknek szóló termékek

Megfigyelhető az is, hogy a gyermekek vásárlásának ösztönzésére az alsóbb polcokon – ami a gyermek szemmagassága – helyezik el a nekik szóló termékeket, bevonva őket a vásárlási folyamatba. Az üzletek ezekben az esetekben a gyermekek természetes érdeklődését, kíváncsiságát használják a szülők által meghozott vásárlói döntések befolyásolására.

 

Grafika: Szalay György

 

Ez nem fair!

Nem a gyerekek megszólítása az egyetlen probléma a szupermarketek tevékenységével kapcsolatban. A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta foglalkozik a szupermarketek fenntarthatósági hatásaival, a tisztességtelen forgalmazói magatartással, és a Méltányos gyümölcsöt! kampány keretében a szupermarketek méltányos gyümölcskínálatának alakulásával. Olvass többet a tisztességtelen forgalmazó magatartásról itt:

 

 

 

Hallgasd meg, mit üzennek a banánmunkások!

 

 

 

Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-15. 15-2015-00014 jelű pályázat keretében frissült 2016-ban.  

 

  

Ezt a projektet az Európai Unió finanszírozza.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás