• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Amerikai pszichológusok elítélik a gyerekreklámot

2004.05.04. /
Az Amerikai Pszichológiai Egyesület szerint a gyerekekre irányuló tévéhirdetések „természetüknél fogva kizsákmányolóak”.

Az Amerikai Pszichológiai Egyesület (American Psychological Association, APA) szerint a gyerekekre irányuló tévéhirdetések „természetüknél fogva kizsákmányolóak". Az egyesület kijelentette, hogy a gyerekek kritikai gondolkodásának hiánya miatt sokkal szigorúbb reklámszabályozásra van szükség a gyerekek által nézett tévéprogramok esetében. A KidShop, gyerekreklámozással foglalkozó cég elnöke szerint az APA állásfoglalása „veszélyes precedenst" teremtett.

Megjelent a The Ecologist 2004. áprilisi számában.
Lefordítva és közzétéve a kiadó engedélyével.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében