• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

16 milliós büntetés a Pannonnak

2006.11.10. /
A GVH a Pannon GSM reklámjaiban is talált kivetnivalót.

A Pannon GSM Távközlési Zrt. az elmúlt évek folyamán több alkalommal is olyan magatartást tanúsított, amely alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezúttal a szolgáltató 2006 első negyedévének egyes reklámjaival kapcsolatban állapította meg ezt, amelyekben a szolgáltató elhallgatta, hogy a fogyasztók új számlás előfizetés vásárlásakor csak 2 éves hűségnyilatkozat megtétele esetén vehettek részt az adatkártyát 0 Ft-ért kínáló akcióban.

A Pannon 2006. január 16. és március 17. közötti akciójában ugyanis 0 Ft-os áron kínált egyes, a hordozható számítógépekbe helyezve Internet hozzáférést biztosító adatkártyákat. Az akció rádióban és nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban, a beltéri reklámokban és szórólapokban ennek feltételéül azt közölték a fogyasztókkal, hogy vagy új számlás előfizetést kell vásárolni, vagy 1 éves Mobile Data 500 vagy 1000 csomagot kell megrendelni.

Azt azonban elhallgatta a Pannon GSM, hogy az akcióban való részvételnek az is feltétele, hogy ha a fogyasztó új számlás előfizetést vásárol, akkor 2 éves hűségnyilatkozatot kell tennie.

A GVH szerint az adott reklámokban gond nélkül közzé lehetett volna tenni a pontos információkat, amint azt a vállalkozás nem is mulasztotta el az internetes honlapján megjelentetett tájékoztatás esetében.

A Pannon GSM Távközlési Zrt. jogsértő magatartásáért 16 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles.

 

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében