Mi a bojkott? Öncélú civil hőzöngés vagy olyan cselekvési lehetőség, amivel a vállalatokat felelős – a környezettel és társadalommal szemben méltányos – viselkedésre és gazdálkodásra ösztönözhetjük?
A történelemből számos példát ismerünk, amelyek a fogyasztói bojkottok hatékonyságát bizonyítják. Ezek nyomán nem egyszer komoly politikai és gazdasági hatalmak-hatalmasságok rendültek meg, kényszerültek engedményekre és a követelések teljesítésére. Egy amerikai felmérés szerint maguk az üzleti szereplők is hatékonyabbnak tartják a bojkottokat az ellenük indított pereknél, petícióknál vagy lobbizásnál.
Ha a bojkott eszközéhez nyúlunk, stratéga módjára kell gondolkodnunk. Kirívó visszásságok esetén erőteljesebben kell fellépnünk, messze túl a saját fogyasztási szokásaink megreformálásán. Meg kell győznünk, és be kell vonnunk másokat is, hogy bojkottunk minél szélesebb tömegbázisra, valódi hatékonyságra tegyen szert.
Kampány- és bojkottszervezési kézikönyvünkkel ebben a munkában szeretnénk segíteni. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható gazdaság nem fikció. Ahhoz azonban, hogy megvalósuljon, a gazdaság egynémely szereplőjét bizony nem árt társadalmi nyomás alá helyezni. S ha valami nagyon szúrja a szemünket…
…bojkottra fel!
kampany_es_bojkott_szervezesi_kezikonyv