fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Biztonságosabb közösségépítő weboldalak fiataloknak

Tizenhét nagy internetes cég is aláírta azt az úttörő jellegű európai megállapodást, amely a közösségépítő weboldalak tizennyolc évesnél fiatalabb használóinak biztonságát hivatott javítani.

Az Európában ma már 41,7 millió rendszeres felhasználóval büszkélkedő közösségépítő weboldalak jelentősen megváltoztatják az interneten keresztül történő kommunikációt.

A közösségépítő weboldalak használata az elmúlt év során 35%-kal bővült Európában, és használóik száma a várakozások szerint 2012-ig megduplázódik és eléri a 107,4 milliót. A közösségépítő weboldalakra bejelentkezők köre azonban csak akkor tágulhat a jövőben is, ha a fiatal felhasználók biztonságban érzik magukat, amikor új tagokat vesznek fel ismerőseik közé vagy személyes adataikat mások tudomására hozzák.

A biztonságosabb internet napja elnevezésű, az Európai Bizottság által szervezett rendezvény keretében február 10-én Luxembourgban aláírt megállapodás lehetőséget ad a tinédzsereknek arra, hogy felkészültebben hárítsák el az interneten rájuk leselkedő veszélyeket, így például a zaklatást vagy a személyes adataik közzétételével járó más bonyodalmakat. A megállapodást a következő cégek kötötték: Arto, Bebo, Dailymotion, Facebook, Giovani.it, Google/YouTube, Hyves, Microsoft Europe, Myspace, Nasza-klaza.pl, Netlog, One.lt, Skyrock, StudiVZ, Sulake/Habbo Hotel, Yahoo!Europe és Zap.lu.

A megállapodás részes felei ezeket a jelenségeket a következő eszközökkel tervezik visszaszorítani:

  • egy olyan, könnyen használható és hozzáférhető „visszaélés bejelentése” gomb rendelkezésre bocsátásával, amelynek révén a felhasználó egyetlen kattintással jelezheti, ha egy másik felhasználó viselkedését nem tartja kívánatosnak;
  • annak biztosításával, hogy a tizennyolc évesnél fiatalabbként regisztrált felhasználók összes online adata és kapcsolatrendszere alapértelmezésben ne legyen publikus, ami megnehezíti a rosszhiszemű felhasználók számára, hogy az adott fiatallal kapcsolatba lépjenek;
  • annak biztosításával, hogy a tizennyolc évesnél fiatalabb felhasználók személyes adatai sem az adott honlapon, sem keresőprogramokkal ne legyenek kereshetők;
  • annak garantálásával, hogy a magánélet védelmét szolgáló funkciók minden időpillanatban jól látható, könnyen hozzáférhető módon legyenek elhelyezve, és ezáltal a felhasználók könnyen ellenőrizhessék, hogy amit az interneten közzétesznek, azt csak barátaik láthatják-e, vagy bárki más is;
  • annak megelőzésével, hogy a célközönségnél fiatalabbak is igénybe vegyék szolgáltatásaikat: ha egy közösségépítő weboldal a 13 évesnél idősebb tizenéveseknek szól, akkor az ennél fiatalabbaknak meg kell nehezíteni, hogy regisztrálják magukat.

 

Forrás: MTI

Kép [cc] fd

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás