fbpx

Tarts velünk, legyél tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz hozzánk!

Biztonságosabb közösségépítő weboldalak fiataloknak

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Tizenhét nagy internetes cég is aláírta azt az úttörő jellegű európai megállapodást, amely a közösségépítő weboldalak tizennyolc évesnél fiatalabb használóinak biztonságát hivatott javítani.

Az Európában ma már 41,7 millió rendszeres felhasználóval büszkélkedő közösségépítő weboldalak jelentősen megváltoztatják az interneten keresztül történő kommunikációt.

A közösségépítő weboldalak használata az elmúlt év során 35%-kal bővült Európában, és használóik száma a várakozások szerint 2012-ig megduplázódik és eléri a 107,4 milliót. A közösségépítő weboldalakra bejelentkezők köre azonban csak akkor tágulhat a jövőben is, ha a fiatal felhasználók biztonságban érzik magukat, amikor új tagokat vesznek fel ismerőseik közé vagy személyes adataikat mások tudomására hozzák.

A biztonságosabb internet napja elnevezésű, az Európai Bizottság által szervezett rendezvény keretében február 10-én Luxembourgban aláírt megállapodás lehetőséget ad a tinédzsereknek arra, hogy felkészültebben hárítsák el az interneten rájuk leselkedő veszélyeket, így például a zaklatást vagy a személyes adataik közzétételével járó más bonyodalmakat. A megállapodást a következő cégek kötötték: Arto, Bebo, Dailymotion, Facebook, Giovani.it, Google/YouTube, Hyves, Microsoft Europe, Myspace, Nasza-klaza.pl, Netlog, One.lt, Skyrock, StudiVZ, Sulake/Habbo Hotel, Yahoo!Europe és Zap.lu.

A megállapodás részes felei ezeket a jelenségeket a következő eszközökkel tervezik visszaszorítani:

  • egy olyan, könnyen használható és hozzáférhető „visszaélés bejelentése” gomb rendelkezésre bocsátásával, amelynek révén a felhasználó egyetlen kattintással jelezheti, ha egy másik felhasználó viselkedését nem tartja kívánatosnak;
  • annak biztosításával, hogy a tizennyolc évesnél fiatalabbként regisztrált felhasználók összes online adata és kapcsolatrendszere alapértelmezésben ne legyen publikus, ami megnehezíti a rosszhiszemű felhasználók számára, hogy az adott fiatallal kapcsolatba lépjenek;
  • annak biztosításával, hogy a tizennyolc évesnél fiatalabb felhasználók személyes adatai sem az adott honlapon, sem keresőprogramokkal ne legyenek kereshetők;
  • annak garantálásával, hogy a magánélet védelmét szolgáló funkciók minden időpillanatban jól látható, könnyen hozzáférhető módon legyenek elhelyezve, és ezáltal a felhasználók könnyen ellenőrizhessék, hogy amit az interneten közzétesznek, azt csak barátaik láthatják-e, vagy bárki más is;
  • annak megelőzésével, hogy a célközönségnél fiatalabbak is igénybe vegyék szolgáltatásaikat: ha egy közösségépítő weboldal a 13 évesnél idősebb tizenéveseknek szól, akkor az ennél fiatalabbaknak meg kell nehezíteni, hogy regisztrálják magukat.

 

Forrás: MTI

Kép [cc] fd

Ajánlom másnak

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek

Legfrissebb videók

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

Szappan- és vegán szendvicskrém készítéssel zártuk az ÖkoKört

2022 tavaszán a tavaszi Tiszta otthon és ÖkoKör Kamra csoportok lezárultát és a közösen elért eredményeket egy zártkörű workshoppal ünnepeltük meg. Harmincan gyűltünk össze, hogy a fenntarthatóság jegyében vegán szendvicskrémeket készítsünk a Közöshely dolgozóinak vezényletével, valamint Vászonzsákoslány, azaz Antal Évi a melt&pour szappankészítés rejtelmeibe avatott be minket. Mi az az ÖkoKör? Itt megmutatjuk!

Még több videó
Ugrás a tudatosvasarlo.hu nyitó oldalára

    Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!
    Bónusz: tippek, tesztek, programok