fbpx

| Tudatos Vásárló

Bírság a Magyar RTL-nek megtévesztő reklám miatt

A Gazdasági Versenyhivatal 10 millió forint bírság fizetésére kötelezte a Magyar RTL-t a saját csatornája és a TV2 nézettsége közti különbségeket megtévesztően bemutató reklámja miatt.

A Gazdasági Versenyhivatal azért indított eljárást a Magyar RTL-lel szemben, hogy megvizsgálja, a konkurens csatorna és a saját csatornája közti különbségeket bemutató reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklám jogszabályi követelményeinek. 

 
A két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbségét zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több, 
országos terjesztésű lapban.  A GVH megállapította, hogy bár a reklámokban megcsillagozott apró betűs részek megjelölik azt, hogy az RTL Klub által elért 90 napos nézettségi előny csak a főműsoridőben és a 18-49-es korosztályban mért nézettségre vonatkozik, a reklámok összhatások és azok szöveges részei mégis azt sugallták, hogy az RTL Klub előnye a TV2-vel szemben a teljes lakosság körében, a teljes műsoridőre vonatkozik. Ez az állítás azonban nem állja meg a helyét.
 
A GVH azt is kifogásolta, hogy a reklámokban szereplő képek az előny mértékét eltorzítva mutatták be, és az RTL Klub javára nagyították fel. 
 
A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak, így a jogsértés elkövetéséért a GVH 10.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.
 

Forrás: GVH

Kép (cc) uhlenspule

 

***

Tetszik a TudatosVásárló.hu és szívesen olvasod cikkeinket? Ez egy nonprofit oldal, a Tudatos Vásárlók Egyesülete tartja fenn. Minimális forrásaink vannak a működtetésre. Kérjük, hogy te is támogass bennünket, hogy több hasznos cikket publikálhassunk!
 
Oszd meg a cikket a facebookon! Klikkelj a cikk címe mellett!

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Kövesd munkánkat, iratkozz fel híreinkre!

      Bónusz: tippek, tesztek, programok