A Gazdasági Versenyhivatal 10 millió forint bírság fizetésére kötelezte a Magyar RTL-t a saját csatornája és a TV2 nézettsége közti különbségeket megtévesztően bemutató reklámja miatt.
A Gazdasági Versenyhivatal azért indított eljárást a Magyar RTL-lel szemben, hogy megvizsgálja, a konkurens csatorna és a saját csatornája közti különbségeket bemutató reklámjai megfeleltek-e az összehasonlító reklám jogszabályi követelményeinek.
A két televíziós csatorna közötti nézettségbeli különbségét zsiráfok, hangfalak és limuzinok formájában bemutató reklámok 2011. március 30. és április 16. között jelentek meg több,
országos terjesztésű lapban. A GVH megállapította, hogy bár a reklámokban megcsillagozott apró betűs részek megjelölik azt, hogy az RTL Klub által elért 90 napos nézettségi előny csak a főműsoridőben és a 18-49-es korosztályban mért nézettségre vonatkozik, a reklámok összhatások és azok szöveges részei mégis azt sugallták, hogy az RTL Klub előnye a TV2-vel szemben a teljes lakosság körében, a teljes műsoridőre vonatkozik. Ez az állítás azonban nem állja meg a helyét.
A GVH azt is kifogásolta, hogy a reklámokban szereplő képek az előny mértékét eltorzítva mutatták be, és az RTL Klub javára nagyították fel.
A GVH megállapította, hogy a vizsgált reklámok nem felelnek meg az összehasonlító reklámokkal szemben támasztott tárgyilagosság követelményének és a fogyasztók megtévesztésére is alkalmasak, így a jogsértés elkövetéséért a GVH 10.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Forrás: GVH
Kép (cc) uhlenspule
***
Tetszik a TudatosVásárló.hu és szívesen olvasod cikkeinket? Ez egy nonprofit oldal, a Tudatos Vásárlók Egyesülete tartja fenn. Minimális forrásaink vannak a működtetésre. Kérjük, hogy te is támogass bennünket, hogy több hasznos cikket publikálhassunk!
Oszd meg a cikket a facebookon! Klikkelj a cikk címe mellett!