fbpx

Tarts velünk, legyéla tagja a Tudatos Vásárlók közösségének!

Csatlakozz!

Biciklivel a magas benzinárak ellen

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Az utóbbi hónapok rekordszintű üzemanyagárai Nyugat-Európában újabb fellendülést hoztak a kerékpárok gyártóinak: emberek százezrei hagyták otthon autójukat, és nyergeltek át a környezetbarát közlekedési eszközre.

Miközben a gépkocsigyártó cégek komoly gondokkal küzdenek (a
kontinens nyugati részén országonként 4-32%-kal esett vissza az új autók
értékesítése az év első felében), és kénytelenek visszafogni a termelést, a
bicikligyártók termékei iránt töretlenül növekszik a kereslet. Jó példa erre a
holland Accel Group. A heerenveeni székhelyű társaság 10 év leforgása alatt
megháromszorozta üzleti forgalmát (tavaly ez 476 millió eurót, azaz mintegy 130
milliárd forintot tett ki), ezzel Európa vezető cégének, világszerte pedig az
ötödik legnagyobbnak számít a kerékpárgyártók között.

Hogy az európai listavezető a kicsiny Hollandiában
található, az egyáltalán nem véletlen. A világ egyetlen más országában sem akad
több kerékpár, mint ahány lakos. Márpedig Hollandiában hivatalosan 16,5
millióan élnek, miközben 18 millió biciklit tartanak számon – és az utóbbiak
száma töretlenül emelkedik.

A hágai statisztikai hivatal adatai szerint tavaly 1,4
millió új kerékpárt értékesítettek a kicsiny országban, 80 ezerrel többet, mint
2006-ban. Nemcsak az eladott kétkerekűek száma, de a velük megtett távolság is
növekszik. Míg 15 évvel ezelőtt a hollandok összesen 13,3 milliárd kilométert
kerekeztek 12 hónap alatt, addig tavaly már 14,7 milliárd kilométer volt a
teljesítmény. Ez fejenként 900 kilométert jelent.

Számos más iparággal ellentétben a kerékpárgyártás
gazdaságilag nehéz időkben is virágzik. A magas benzinárak láttán egyre többen
kerekeznek – ha pedig egy biciklit intenzíven használnak, annak egy bizonyos
idő után új alkatrészekre lesz szüksége. Ez pedig szintén növeli az ágazat
termelését és üzleti forgalmát.

Nemcsak Hollandiában, hanem más európai nagyvárosokban is
terjed a biciklizés. Párizsban és Berlinben például a pályaudvarokon hatalmas
kínálat várja a városban két keréken barangolni kívánó bel- és külföldi
turistákat, vendégeket. A francia főváros Vélib (vélos en libre service)
projektjét már naponta százezren veszik igénybe.

 

Forrás: MTI

Kép [cc] tyskis

Kapcsolódó cikkeink

További cikkek

Legnépszerűbb cikkeink

További cikkek