| Tudatos Vásárló
Az ásványvíz, ami ott sem volt
A GVH versenyfelügyeleti szűrőjén ezúttal a Coca-Cola akadt fenn. No persze, Zalaszentgrót vagy a Balaton-felvidék szimbolikus értéke nem ugyanaz.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatban állapította meg, hogy a Coca-Cola Beverages Üdítőital Gyártó Magyarország Kft. az általa forgalmazott „NaturAqua” természetes ásványvíz 2005. és 2006. évi reklámanyagaiban félrevezette a fogyasztókat. A termék televíziós reklámjaiban, a Mai Piac lapban, valamint a termék címkéjén közzétett tájékoztatása szerint az a Balaton-felvidékről származik. Az Országos Gyógyhelyi és Gyógyfürdőügyi Főigazgatóság engedélye alapján azonban a termék alapanyagául szolgáló természetes ásványvíz kinyerése, illetve palackozása Zalaszentgróton történik, ami sem földrajzilag, sem közigazgatásilag nem tartozik a Balaton-felvidékhez, s a kút vizének utánpótlását sem a Balaton-felvidékről nyeri.
A GVH határozata szerint mindez kimeríti a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartás fogalmát és beleütközik a versenytörvénybe. Ezért a Coca-Cola-t jogsértő magatartásáért 10 millió Ft versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta a hivatal. A GVH a bírságmaximumhoz képest mérsékeltnek tekinthető bírság megállapításánál lényeges enyhítő körülményként vette figyelembe a Coca-Cola versenyhatósággal történő együttműködő magatartását, illetve a jogsértő magatartás egyoldalú, még a versenyfelügyeleti eljárás elején történő abbahagyását.
Forrás: Gazdasági Versenyhivatal