Kampányt indítottunk és ezzel támogatjuk azt, hogy a fogyasztó képes legyen kiigazodni a zöld, natural, fenntartható, öko, karbonsemleges és hasonló, sokszor félrevezető állítások, logók tengerében.
Görgess tovább és olvasd el, hogy Te mit tudsz tenni a változásért!
A cégek jól tudják, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékeik népszerűségére és forgalmára. A tudatosabb fogyasztókat megcélzó termékek azonban sokszor csak látszólag szolgálnak környezetvédelmi célokat, a jól hangzó állítások mögött nincsenek valós erőfeszítések, változások – vagy csak minimálisak, szemben a maximálisra tekert zöld marketinggel. Ezeket a megtévesztő vagy hamis üzeneteket hívjuk összefoglalóan greenwashingnak, magyarul zöldre festésnek.
- Általánosan gyakorlat, hogy a termékeknek nincs harmadik fél általi minősítésük, vagy az állítás már eleve ködös, félrevezető.
- A vásárlói fejekben a zavart fokozza, hogy a globális piacon nagyjából 500, különböző minőségű és erősségű ökocímke található,
- eközben a fogyasztók átlagosan mindössze 7 másodperc (!) alatt döntenek arról, hogy melyik terméket tegyék a kosarukba.
Az Európai Unióban és Magyarországon is a környezetbarát tulajdonságokra utaló állítások mintegy felét találták felmérésekben jogszabályt sértő módon félrevezetőnek, kimerítve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát.
Próbáld ki!