Televízió, média

Aki szegény, nézzen TV-t!

Jó hír: európai élmezőnyben vagyunk. Rossz hír: a 4-17 évesek tévénézési idejéről van szó. Az elmúlt 15 év alatt stabilan napi 3 óránál többet töltenek gyerkőceink a képernyő előtt. A helyzet annál rosszabb minél szegényebb és iskolázatlanabb a szülő. Megdöbbentő adatok egy friss felmérésből. 

Szexista, paternalista és bárgyú

A reklám megkedveltetésére indított kampány összeszedi, egyesíti és előnyként tünteti fel az összes rossz sztereotípiát, amelyek miatt menekülünk a reklámoktól. 

Reklámtrükkök ABC-je: de hát szabad vagy!

Tucatnyi tanulmány bizonyítja, hogy egy igen egyszerű kifejezéssel megsokszorozható a meggyőzőerő. A reklámszakma is előszeretettel alkalmazza ezt a fogást, és tényleg működik, hiszen arra játszik rá, hogy mindenki szeretne tudatos, felelősségteljes vásárló színében feltűnni.

Burkolt reklám miatt büntették az RTL klubot

 

A Médiatanács 300 ezer forintos bírságot szabott ki az RTL Klub Törzsutas című műsorára, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.

 

Celeb vagy bűnöző? – gyerekek a médiában

Az Ipsos Zrt. kutatása szerint a fiatalkorúak médiaábrázolásában túlzottan nagy hangsúlyt fektetnek a negatív történetekre, miközben a példaértékű gyerekszerepek sokkal kevesebb figyelmet kapnak. Milyen képet sugall a média a jövő nemzedékeinek saját kortársaikról?

Mediális iránytű: Tévézz okosan!

A tévécsatornák műsorözönének veszélyeiről beszélni mára elég lapos, de továbbra is ugyanolyan érvényes nekifutás. A tévézzokosan.hu üzenete abban különbözik a megszokott kifogásoktól, hogy a naponta televíziózással töltött időt adottnak veszi, és a lebeszélés helyett inkább az átgondolt tévézésben igyekszik segítséget nyújtani.

Videók

Linkek

  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében