Felelőtlen marketing

Online marketing a gyerekszobában

A mai gyerekek több időt töltenek online, mint tévézéssel. Ezt a tendenciát a hirdetéspiac is követi, ami a kicsikre nézve nem jó hír. Hogyan hatnak rájuk az online reklámok?

Trükkök az élelmiszerárak emelkedésének leplezésére

Kevesebb tartalom, módosított összetétel, új csomagolás; ilyen és ehhez hasonló módszereket alkalmaznak az élelmiszergyártók az áremelés leplezésére.

Eladási trükkök a pénztárzónában

„Csak még ezt a kólát, ha már itt van!” Ismerős mondat a kasszánál kígyózó sorra gondolva? 

Hogyan lesz a zsezsgésből átverés – azaz a „buzz marketing" etikai határai

Amerikai civil szervezetek vizsgálatot kezdeményeztek a leplezett marketingtechnikák egyre terjedő használatával kapcsolatban. Etikátlannak tartják, hogy bizonyos cégek a gyanútlan fogyasztók személyes életterét észrevétlen reklámüzenetekkel bombázzák.

Így segítsd a gyerekedet, hogy tudatos médiafogyasztó legyen!

Internet, TV, chatszoba – csak néhány a gyerekeinkre leselkedő veszélyek közül. Segíts nekik tudatosan használni a médiát, és kivédeni a veszélyforrásokat! 

Szexista, paternalista és bárgyú

A reklám megkedveltetésére indított kampány összeszedi, egyesíti és előnyként tünteti fel az összes rossz sztereotípiát, amelyek miatt menekülünk a reklámoktól. 

Videók

A kozmetikumok krónikája

Annie Leonard Tárgyaink története című filmsorozatának újabb része a kozmetikumok világáról.

  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a fogyasztók érdekében