Fogyasztás, életmód, fogyasztás pszichológiája / Legújabb

     Így csinál belőlünk drogost az élelmiszeripar / Máshol olvastuk
Miközben az élelmiszeripar fantasztikusan képzett vegyészek és szuperízlelők hadseregével munkálkodik azon, hogy rávegyen minket a minél nagyobb zabálásra, szépen hazavágja az ízérzékelésünket.
     A táplálkozás és az egészség téveszméi / Máshol olvastuk
Az irracionalizmus különleges területei a táplálkozással és az egészséggel kapcsolatos kérdések. Hatástalan étrend-kiegészítők, „gyógyhatású” készítmények, méregtelenítő és fogyasztó technikák, táplálkozási filozófiák bizarr egyvelege kavarog a társadalmi tudat kellős közepén.
     Behind the Brands [angol] / Videó
Szép dolog szembeszállni az etikátlan óriásvállalatokkal, de eredményt úgysem érhetünk el velük szemben – gondolják sokan. Az Oxfam nevű civil szervezet a Behind the Brands kampányával bebizonyította, hogy alig egy év alatt jelentős változtatásokra lehet bírni a legnagyobb cégeket is. Ajánlott cikk: Mennyire etikusak az élelmiszergyártók?
     Hősök Tere - Az vagy, amit teszel! / Videó
"Azt szeretnénk, hogy Magyarországon minél több ember álljon ki és tegyen valamit másokért a mindennapokban. Pozitív változásra van szükség, de sokan vagyunk, akik nem tudjuk hogy kezdjünk hozzá. Ha inspiráljuk a környezetünkben élőket és megtanítjuk hogyan váljanak mindennapi hősökké, elindíthatjuk ezt a pozitív változást." Ajánlott oldalak: Hősök tere, Hősök Tere FB. Ajánlott videó: Ájult riportert mentettek a Deákon
     Berkovics Dalma: A hozzáférés ereje - TEDxYouth@Budapest2013 / Videó
Berkovics Dalma a OuiShare és a Collaborative Consumption magyarországi képviselője. Előadásában arról beszél, hogyan definiálja újra fogyasztási szokásainkat a megosztásra épülő gazdaság terjedése. Dalmával találkozhatsz az Ökoszolgálat Öko háztartás tréning 2014. programján 2014. 04. 27-én. Ajánlott cikk: Oszd meg az ételed!, ajánlott video: Marieke Hart: A megosztás hatalma, TEDxBrainport [angol]
     „Ökológiai téma helyett toleranciaproblémába botlottam” / Máshol olvastuk
A 21. századi ember elveszítette annak képességét, hogy eggyé válva a természettel kiszámítható, és jól működő világot teremtsen. Szabad-e hinni annak lehetőségében, hogy mindent elölről kezdhetünk, vissza lehet térni az alapokhoz, és mindazt, amit eleink jól ismertek, elő lehet venni, és újra hasznossá tenni? Erre példa Pázmánd, a közösségi és hagyományos alapokon gazdálkodó falu, amelynek fejlődését Szekeres Csaba rendező két éven keresztül követte nyomon.
     Nyeregbe 2014 / Videó
Keresd a lakhelyedhez legközelebbi Nyeregbe! kerékpármentő műhelyt  és ajándékozd el leharcolt bicajod. A program szervezői életet varázsolnak bele és elszállítják azoknak a nagycsaládosoknak, vagy épp család nélkül felnövő gyerekeknek, akik szeretnék, hogy egy kerékpár a mindennapjaikba csempészve megkönnyítse, feldobja életüket. Ajánlott oldal: Nyeregbe!
     Nyitott könyvespolc a KÖKI Terminálban / Videó
Az ország első nyitott könyvespolcát a kispesti KÖKI Terminálban hozták létre 2012-ben. A KMO az olvasáskultúrát akarja népszerűsíteni a Magyar Kultúra Napjához kapcsolódóan indított akcióval.
     Budapesti bolhapiac-áruházak: „Megakasztják a globalizáció fogaskerekét” / Cikk
Sok kacat lapul a szekrény mélyén? Ha nem akarjuk kidobni, de nincs időnk egyesével hirdetni, vagy egy bolhapiacon dekkolni az árusstand mellett, irány egy önkiszolgáló bolhapiac-áruház.  
     És nekem mit tanácsolsz? / Videó
Most nem az a kérdés, hogy mit csináltok a háztartásotokban, hanem hogy milyen kedvvel csináljátok! Segítünk! Ajánlott oldalak: Ökoszolgálat, Öko háztartás tréning 2014.
     járókelő.hu / Videó
Lépj, ha az illetékesek nem teszik meg! A tét egy szebb Budapest, de ki nevet a végén? A Járókelő.hu-n zajlik az állampolgárok és az önkormányzatok közötti utcai társasjáték. Ha van egy probléma, ami bosszant, de nem tudod, kihez kell fordulni e miatt, vagy már elhajtottak az illetékesek, itt a megoldás: Tedd fel a Járókelő.hu-ra a köztéri problémákról szóló bejelentésedet, itt továbbják ezeket az illetékes hivataloknak, és a választ is közzéteszik.
     Öko háztartás tréning 2014. / Videó
Környezettudatos praktikák városlakóknak: 2014. márciusában indul a negyedik Öko háztartás tréning. Az eddigi slágertémák – kozmetikumok, energia- és víztakarékosság, egészséges ételek – mellett lesz boldogságtréning, öko mama képző, balkon kertész tanfolyam, lesz szó a közösségi bevásárlásról, valamint a hozzáférés alapú társadalomról. Száraz előadások helyett interaktív programokat és közös gyakorlatokat ígérünk: lesz kozmetikum és nyers étel készítés, palántázás, kipróbálhatod az öko babázást és rengeteg öko terméket ismerhetsz meg.
     Ezer forintért veszünk egy kiló csomagolt répát? / Cikk
Leveszöldség, gomba, saláta megpucolva, összevágva, csomagolva – itthon is egyre több előrecsomagolt zöldséget és gyümölcsöt lehet kapni. Van érteleme ezeket venni? Mennyivel "fizetünk" többet a pucolt és a szeletelt áruért? Leteszteltük.
     Generation Awake - Awakeners [angol, feliratos] / Videó
A „Generation Awake” egy kampány, amelyet az Európai Bizottság azzal a céllal hozott létre, hogy felhívja a figyelmet mindazokra a lépésekre, amelyeket mindennapi életében bármelyikünk megtehet a víz, az energia és egyéb természeti erőforrások kímélése és a hulladék mennyiségének csökkentése céljából.
     Hogyan együnk jól? / Cikk
Amikor elgondolkozunk az élelmiszerek árán, sokszor kihagyunk egy nagyon sokatmondó szempontot: azt az arányt, ami kifejezi, hogy mennyit költünk teljes jövedelmünkből a megevett ételre. Mikor eszünk jól?    
     Biokert az árokparton / Videó
Az Ökoszolgálat "Öko háztartás tréning városlakóknak" nevű programján bárki könnyen elsajátíthatja a környezettudatos és takarékos háztartás-vezetés alapvető praktikáit. A gyakorlat-orientált program keretében több ismert szakember segítségével ismerhetjük meg a mindennapjainkat fenyegető kihívásokat és persze azt is, hogyan tudjuk ezeket leküzdeni saját életmódunk megváltoztatásával. Reméljük 2014-ben is lesz újra ilyen remek program sorozat!
     Te rajzolsz, én varrok / Videó
Te rajzolsz, én varrok A  projekt egyszerű és nagyszerű: a gyermek rajza alapján varrják meg a játékot, a képeket elnézve eszméletlen ügyesen keltik életre a figurákat. És hogy ez miért zöld? Hát, mert ha egy ilyet rendel valaki, sikerül megúszni egy újabb, a világ másik végén fillérekért gyártott, aztán méregdrága plüssizé megvásárlását, helyette a helyben készült, nagyon személyes meglepetést kapja a gyermek.
     Sustainable Palm oil production [angol] / Videó
Nem csak esőerdő pusztítással lehet pálmaolajat előállítani. Nem kell Szumátrán, Borneón kipusztulniuk az elefántoknak, orangutánoknak, tigriseknek… Lehet máshogy is csinálni. A WWF segítségével megalapított  Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) küldetése a fenntartható olajpálma termesztés és az ebből származó pálmaolaj kereskedelmének segítése és minősítése.
     The Scarecrow [angol] / Videó
Ha már úgy is játszik a gyerek, nem csak lövöldözni lehet, és egymás ellen lenni. Mi bújik meg a "farm fresh" mögött? Nem árt, ha ezzel már a gyerekek is szembesülnek és játékos formában megismerkednek az alternatív lehetőségekkel. Nézzünk be az új játék kulisszái mögé!
     Állítsuk meg a túlhalászatot! [angol] / Videó
Uli Henrik Streckenbach animációja elsősorban gyönyörű. A tartalom viszont a tengerek túlhalászása, ami viszont már nem olyan szép, sőt, inkább félelmetes. Ajánlott link: Fish Fight: A megafonos tévészakács újra akcióban; Sikeres volt a “fish fight”; Fish Fight
     Clean slate brands / Máshol olvastuk
There's a profound shift in power taking place in the business arena. With a whole new breed of exceptional new brands living by the rules of Business 3.0, consumers are now attracted to unproven and unknown brands the way they were attracted to established brands in the past. In fact, 'established' is now often just another word for tired if not tainted. The future belongs to CLEAN SLATE BRANDS.
     Guilt-free consumption / Máshol olvastuk
Why guilt-free is the new luxury for consumers, and the Holy Grail for businesses.
     Miről szól a Ne Vásárolj Semmit Nap? / Cikk
Manapság lételemünk a fogyasztás: egyfolytában pénzünket költjük, vásárlunk, legalábbis azon törjük a fejünket, mit és hol érdemes megvásárolni. Időnknek egyre nagyobb részét emészti fel a bevásárlóközpontokban tanyázás, a boltok közötti járkálás, a hirdetési újságok átnyálazása, vagy épp termékinformációk hajhászása az interneten.
     Huszonöt vízimalom egyetlen faluban / Videó
Pápateszéren valaki rájött, hogy a faluban elképesztően sok patakmalom működött. Most felújítják a malmokat, és lehet, hogy a jövőben még fontos szerepük lesz. Ajánlott videó: Pápateszéri vízimalmok, MTV, Kincskereső 2011. II. rész
     INFOGRAPHIC SERIES: The Benefits of a Shorter Workweek / Máshol olvastuk
In this infographic series, New Dream looks at the benefits of a shorter workweek.
     A narancslé útja - facsarva, Brazíliából / Videó
Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Bombera Krisztinával forgatott filmünkben bemutatjuk azokat az embertelen munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül. A filmben arra is keressük a választ, hogy az európai szupermarketláncoknak, amelyekben a legtöbb narancslevet adják el, milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.

Linkek