Emberi jogok, esélyegyenlőség / Legújabb

     Igazi ökodizájn: Biobrikett / Cikk
Természetes és újrahasznosított alapanyagokból lesz meleg a mélyszegénységben élők lakásában. A Magyar Design Évkönyv 2013-ban is értékelték a Biobrikettet.
     Így néz ki a közösségi rendőrség [angol] / Videó
"Ezek az emberek nem rosszak, csak szükségük van valakire, aki törődik velük, akivel beszélgethetnek, és esetleg segíthet kikerülni a jelen helyzetükből." - Steve Wick Houston PD, Homeless Outreach Bizony, még a rendőrség is lehet közösségi! Így csinálja ezt a hajléktalanokkal foglalkozó osztály Houstonban.
     Szép, praktikus, támogató: az ülőhinta / Cikk
Autizmussal élők és dizájnerek készítik ezt a remek ülőhintát . A Magyar Design Évkönyv 2013-ban találtunk rá.
     Nemes ügy, álmodozás és dizájn: a Felhő Projekt / Cikk
Szoktad a felhőket fürkészni és mindenféle alakot képzelni mögéjük? A Magyar Design Évkönyv 2013-ban szereplő öko- és felelős alkotások közül a Bódvaszilvási gyerekek és a MOME EcoLab Felhő Projektjét mutatjuk be.
     Autizmussal élő alkotók rajzai alapján készülnek a különleges selyemsálak / Cikk
Az autizmussal élők boldogulását segítik az Autistic Art gyönyörű selyemsáljai. A Magyar Design Évkönyv 2013-ból ezúttal a Mosoly Otthon Alapítvány kezdeményezését mutatjuk be.
     KOCKACSOKI csokoládémanufaktúra / Videó
Az autista emberek által készített csokoládé termékek megvásárlása mellett már önkéntesként is segíthetjük a KOCKACSOKI munkáját. A videó bemutatja a csokoládémanufaktúra és a MOZAIK Közhasznú Egyesület tevékenységét, mellyel autizmussal élő emberek és családjaik számára nyújtanak segítséget. Ajánlott videó: Kockacsoki riport
     Kelet-Európában is kizsákmányolják a ruhaiparban dolgozókat / Cikk
A Rana Plaza 2013-as tragédiája óta egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a textilipar távol-keleti munkásai súlyos árat kénytelenek fizetni az európai divathóbortokért. A Clean Clothes Campaign napokban megjelent kutatása bebizonyítja, hogy Kelet-Európában sem rózsásabb a helyzet.
     Vajon ki kaszál a kesun? / Cikk
Cikksorozatunkban az indiai kesudió-feldolgozó üzemekben tapasztalható munka- és termelési körülményeket vizsgáló tényfeltáró kutatás eredményeibe adunk betekintést. A kutatást a Tudatos Vásárlók Egyesületének partnere, a brit Traidcraft Exchange készítette 2013-ban. Első körben azt mutatjuk be, hogyan telnek a munkások mindennapjai.
     Honnan jön a mangó? - Mindenkinek van feladata / Cikk
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen feladati vannak a szupermarketeknek és a döntéshozóknak.
     Honnan jön a mangó? - Felelős szavak / Cikk
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen apróbb változások történhetnek, ha az érintett vállalatok felelősséget vállalnak a kérdésben.
     Honnan jön a mangó? - A vevői erő hatása / Cikk
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban most azt mutatjuk be, hogy milyen hatása van a szupermarketek vevői erejének a mangó beszállítói láncára. Kockázatkerülési taktikáik miatt rendszerint a lánc másik oldalán dolgozó munkások kerülnek méltatlan helyzetbe.
     Honnan jön a mangó? - Perutól a polcig / Cikk
Megszerettük a mangót. De honnan érkezik Magyarországra és milyen körülmények között termesztik? Cikksorozatunkban bemutatjuk a kevésbé ismert, és kevésbé vidám részleteket is.  
     Megéri a multik körmére nézni / Cikk
Szép dolog szembeszállni az etikátlan óriásvállalatokkal, de eredményt úgysem érhetünk el velük szemben – gondolják sokan. Az Oxfam nevű civil szervezet bebizonyította, hogy alig egy év alatt jelentős változtatásokra lehet bírni a legnagyobb cégeket is.
     Ismerd meg a címkéket: UTZ Certified / Cikk
Ezen a héten újabb címkével bővítjük (öko)címke adatbázisunkat. Az UTZ Certified egy fenntarthatósági program kávét, kakaót és teát termelő farmerek számára, amely keretében meglévő, ismert márkájú termékeket gyártó és forgalmazó cégekkel működhetnek együtt.
     Women's Knowledge: Three Reasons We Won't Solve Climate Change Without It / Máshol olvastuk
When it comes to solving the climate crisis, the world can't afford to ignore women's voices.
     Indonesia's Palm Oil Industry Rife With Human-Rights Abuses / Máshol olvastuk
     Felelős ajándékok a Fruit of Care-től / Cikk
A profitorientált és a társadalmilag felelős gondolkodás nem is áll olyan messze egymástól, véli Jakab Áron, az értelmi sérültek által előállított termékeket értékesítő cég ötletgazdája. Sőt, remekül kiegészítik egymást. 
     A munkásokat permetezik a banánültetvényeken / Cikk
A banán a nyugati világban a jólét alapköve, a gyermekükről gondoskodó szülők jóbarátja, nincs nélküle szupermarket vagy sarki zöldséges. A banán gyakran olcsóbb, mint a hazai gyümölcs; valódi árát a távoli ültetvényeken dolgozók fizetik meg. A permetszertől bűzlő ivóvíz szaga, a betegen született csecsemők, látáskárosult ültetvényi munkások hangja nem ér el a gyümölcspultig.
     Cégmérce: Elektronikai termékek gyártóit vizsgáltuk / Cikk
A TVE Cégmércéje ezúttal 16 számítástechnikai gyártót, illetve forgalmazót vett górcső alá. Az LCD monitor, laptop, tablet és PC termékek gyártóival foglalkoztunk.
     A Romani Design vezetője lett az „Az Év Hősnője ” / Cikk
A márciusi GLAMOUR Women of the Year gálán Varga Erika, a Romani Design vezetője kapta „Az Év Hősnője” díjat. Ezt a címet olyan nők nyerhetik el, akik kiemelkedően közhasznú társadalmi munkát végeznek, és ezzel követendő példaként szolgálnak. 
     Szemét dolog / Cikk
Talán nincs is olyan fiatal, aki ne vágyakozna a legújabb elektronikai eszközök után. A laptopok, játék konzolok és trendi mobiltelefonok gyors fejlődésének azonban megvannak a hátrányai is. 
     Nagy ára van az olcsó déligyümölcsnek / Cikk
Környezetszennyezés, embertelen munkakörülmények – ez az ára annak, hogy a reggeli müzlibe, az ebéd utáni salátába és a gyerek uzsonnájába is banán vagy narancs kerülhessen. Csatlakozz te is a szupermarketek nyomott áras politikája ellen induló kampányhoz!
     Cégmérce: IT / Videó
Vásárolj te is az etikus és környezetbarát cégektől! A Cégmércében vállalatokat rangsorolunk környezeti és társadalmi hatásuk alapján. http://cegmerce.tudatosvasarlo.hu/
     Új magyar divatmárka Zoób Katitól – a magyar nők méreteire szabva / Máshol olvastuk
Új magyar divatmárkát vezettek be, a női ruhadarabokat Zoób Kati tervezi és megváltozott munkaképességű emberek készítik.
     Kizsákmányolt munkások az indiai mobiltelefon iparban / Cikk
Bizonytalanok a munkahelyek és alacsonyak fizetések az indiai mobiltelefon iparban – derül ki a nemzetközi MakeITFair kampány legfrissebb jelentéséből.
     Jólét és erkölcsösség / Könyvajánló