Megtévesztő reklám / Legújabb

     Pénzpocséklás haladóknak: a vízszűrők / Cikk
Triplán fizetnek, akik az adóforintjaikból kitermelt és megtisztított, olcsó városi csapvízhez vaskos tízezrekért vesznek „vízszűrő" berendezéseket. 
     A gigabírságtól nem lesz jobb a Vodafone ügyfeleinek / Cikk
Száztízmilliós bírságot kapott a Vodafone a Gazdasági Versenyhivataltól. A döntés alapján azonban nem jár automatikus kártérítés az érintett fogyasztóknak. A Hivatal tanácsai a cikkben. 
     Belopakodtak a natív reklámok / Cikk
A tavalyi évben újdonságként robbant be a natív reklám az online média világába. Azóta már biztos mindenki találkozott vele az interneten böngészve csak épp nem tudtuk, hogy így hívják. Nézzük mi is ez.
     Termékteszt: Öko tisztítószerek / Cikk
Egy öko tisztítószertől elvárás, hogy ne tartalmazzon irritatív anyagokat, viszonylag sok természetes összetevő legyen benne, mentes legyen bármilyen szintetikus színezéktől, illatanyagtól. Lehetőleg legyen valamilyen minősítése, mert a fogyasztót leginkább ez tájékoztatja. Tesztünkben 13 öko általános tisztítószert vizsgáltunk.
     Sága Fini Mini pulykavirsli dietetikus szemmel / Cikk
Az urbánus legendák ellenére a virsli közkedvelt étel, egyre több gyártó készít kifejezetten a kisgyerekeknek szóló kiszerelést is. Most a Sága Fini Mini pulykavirslit néztük meg közelebbről. Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy mesés csomagoláson és gyerekkézbe passzoló kiszerelésen felül ad-e valami pluszt – mondjuk több húst, kevesebb adalékanyagot - egy hagyományos virslihez képest.
     Reklámtrükkök ABC-je: de hát szabad vagy! / Cikk
Tucatnyi tanulmány bizonyítja, hogy egy igen egyszerű kifejezéssel megsokszorozható a meggyőzőerő. A reklámszakma is előszeretettel alkalmazza ezt a fogást, és tényleg működik, hiszen arra játszik rá, hogy mindenki szeretne tudatos, felelősségteljes vásárló színében feltűnni.
     Kinder tejszelet dietetikus szemmel / Cikk
A Kinder tejszelet esetében a tej és a méz a varázsszavak, de vajon tényleg könnyű és egészséges ahogy a reklámok állítják? Dietetikus segítségével néztük meg közelebbről.
     A legidegesítőbb reklámok: a zöld gyomor nyert / Cikk
A legtöbb tévézőnél a porkajás reklámok mellett a zöld gyomorbáb verte ki a biztosítékot, de élen jár a „hüvelygomba megvitatása” is. Az utóbbi idők legidegesítőbb reklámját kerestük olvasóink segítségével. Köszönjük a szavazatokat!
     Győzött az ecet! / Cikk
2011 elején fordultunk a GVH-hoz a Calgon ecetes TV reklámja miatt. Végre pont került az ügy végére, és nem is akármilyen eredménnyel. A GVH 15 millió forintra bírságolta a Calgon forgalmazóját fogyasztók megtévesztése miatt. 
     Reklámkritika: Magyar Plasztikai Sebészeti Központ / Cikk
El kell ismerni, a Te mit takarsz el? kampány rengeteg igen korszerű reklámeszközt vet be. Látszik, hogy komolyan foglalkoztak vele, valószínűleg sokba is került. Azt hiszem, itt kb. kimerül mindaz a jó, amit el lehet róla mondani.
     Reklámtrükkök ABC-je: astroturfing / Cikk
Ez az egyik legpofátlanabb gerillamarketing eszköz. Az astroturfing a cégek, lobbicsoportok által létrehozott álmozgalmak életre hívása. Nem csak marketingeseket és beépített hangadókat foglalkoztat szép számban ez az ipar, de már komoly szoftvereket is kifejleszettek arra, hogy csőbe húzzák az „aktív” állampolgárokat. 
     Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak / Cikk
A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a "legjobb" és "leggyorsabb" a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.
     Zöld smink – társadalmi felelősségvállalás a gyakorlatban / Cikk
2009-ben négy vezető világmárka és egy lobbiszervezet szolgált rá a Fogyasztóvédelmi Világszervezet Rossz Vállalat díjára, amelyet a versenyzők a környezetvédelmi szempontból felelőtlen társadalmi magatartásuk miatt kaptak.  
     Csatornafedő, hajókötél, szóbeszéd / Cikk
A reklámipar sokszor a tényleges humort sem nélkülözi, legyen szó akár egy csatornafedőről vagy buszmegállóról. Viszont nem árt tisztában lenni vele, hogy akármennyire szellemesek is, ezek is csak el akarnak adni nekünk valamit. 
     Greenwash and hamming it up – Mazda makes a mess of CX-5 advert / Máshol olvastuk
Mazda adopts a Dr Seuss story, the Lorax, to sell its new compact SUV, but there's no disguising how ordinary the car is.
     Motorolaj és ragasztó – ettől csábítóak a kajareklámok / Máshol olvastuk
Egy igazán jó ételreklám képes hatással lenni arra, mi lesz az az étel, amit legközelebb a szádba veszel. Azon viszont még biztos nem gondolkodtál, hogy miért is néz ki olyan kívánatosnak a szendvics, amit a képernyőn vagy a plakátokon látsz. Ragasztó, motorolaj és műanyag: egészségünkre.
     A hízelgés mindig bejön / Cikk
Akik eddig hittek annak a régi axiómának, hogy a marketingben olcsó hízelgéssel nem lehet bevágódni, nos, azoknak lehet, hogy újra kell gondolniuk a kérdést. A legújabb kutatások szerint a hízelgés még akkor is tartós és pozitív nyomot hagy bennünk, ha felismerjük, hogy őszintétlen.
     Reklámtrükkök ABC-je: A tömeg és én / Cikk
A modern reklám egyik legbájosabb paradoxona a tömeg – individuum viszony. Miközben milliókat próbál arra késztetni, hogy tömegesen vásároljanak tömegtermékeket, addig – legalábbis látszólag – óriási hangsúlyt fektet az individualitásra, sőt az egyéniség kultuszára.
     Betiltották Julia Roberts L'Oréal-reklámját, mert túl tökéletes / Máshol olvastuk
Túl tökéletesre retusálták Julia Roberts arcát a L'Oréal hirdetésében, ezért a brit reklámfelügyeleti hatóság betiltotta a reklámot. Egy másik változatban Christy Turlington modell szerepel, az ő arcát sem láthatják majd ezentúl az angol magazinokat olvasó nők. Egy brit képviselő kampányol az "irreálisan tökéletes" nőket ábrázoló reklámok ellen, ő panaszolta be a L'Oréal hirdetését.
     Reklámtrükkök ABC-je: Mi köze a cowboynak a cigarettához? / Cikk
A fenti kérdésre a válasz: semmi. Viszont mégis mindenki tudja, melyik márkáról van szó, és egyből bevillan a festői vadnyugat képe. Ilyen és ehhez hasonló logikátlan képzettársításokra alapoznak az asszociációs reklámok, nem kis hatékonysággal.
     Reklámtrükkök ABC-je: Csajok és cicik – még mindig működik / Cikk
Közismert, hogy a legócskább reklám- és marketingfogás a szép, lenge öltözetű, vagy félmeztelen hölgyek mutogatása. De vajon tényleg bejön? Igen!
     Öt mágikus nap, amikor a nők inkább vásárolnak / Cikk
Kutatások szerint létezik havonta öt nap, amikor a női vásárlók különösen fogékonyak bizonyos termékekre. A reklámszakemberek sem késlekedtek a válasszal…
     A jó nő jobb, mint egy jó üzlet / Cikk
Egy dekoratív nő fotójával mindent el lehet adni még áron felül is, legalábbis a férfiaknak – ezt mutatja egy banki szolgáltatásokat vizsgáló teszt.
     Megtévesztő reklám?! A GVH-hoz fordulunk Calgon ügyben / Cikk
Választ kaptunk a Calgontól az ecet mosógép-károsító hatásával kapcsolatos nyílt levelünkre. Mivel az állításaikat alátámasztó kutatást nem érezzük elég megalapozottnak, a GVH-hoz fordulunk.
     Álcázott reklám miatt büntették az Axel Springert / Cikk
A GVH 1-1 millió forintra büntette a Phytotec Hungária Bt-t és az Axel Springer Kft-t, mert tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokat tett közzé.
     Lezártuk a bukszákat / Cikk
A TVE akcióját támogatva, Görög Zita lezárta a járókelők bukszáját a pénteki Ne vásárolj semmit! napon. Ha el akarod kerülni a túlköltekezést karácsonykor és az év többi napján, olvasd el tippjeinket.