Praktikus ötletek

Tippek friss zöldségekhez és gyümölcsökhöz

Vásárlás:      

  • Olyan darabokat válasszunk, amelyek nem sérültek, és nincs rajtuk ütődésnyom!
  • Ha frissen felvágott termékek közül válogatunk, mint például fél görögdinnye vagy zacskózott fejes saláta, akkor a fagyasztott vagy jég között tartott darabok közül válasszunk!
  • A gyümölcsöket és a zöldségeket ne tegyük egy zacskóba a hússal vagy hallal!

Tárolás

  • A romlandó gyümölcsöket és zöldségeket (pl.: eper, saláta, fűszernövények, gomba) tiszta hűtőszekrényben, 5°C-on vagy kisebb hőmérsékleten tároljuk!
  • Hűtve tároljunk minden felvágott vagy hámozott terméket!

Elkészítés

  • A friss termékek elkészítése előtt és után is szappannal és melegvízzel mossunk kezet legalább 20 másodpercig!
  • Vágjuk le a hibás, sérült részeket a gyümölcsről vagy zöldségről, és a rohadtnak tűnő darabokat dobjuk ki!
  • Minden darabot alaposan mossunk meg folyó vízben evés, szeletelés vagy főzés előtt!
  • Ha az előre felvágott, zacskózott termék csomagolásán fel van tüntetve, hogy előre tisztított, akkor további mosás nélkül felhasználhatjuk azt!
  • Még ha meg is akarjuk hámozni fogyasztás előtt a gyümölcsöt vagy zöldséget, akkor is fontos, hogy előtte alaposan mossuk meg!
  • Nem ajánlatos a gyümölcsöt vagy zöldséget szappannal és mosószerrel mosni!
  • A szilárdabb termékeket, mint például a citromot vagy az uborkát egy tiszta kefével súroljuk tisztára!
  • Ha tiszta törlőronggyal vagy papírtörlővel megszárítjuk a zöldséget, gyümölcsöt, tovább csökken a jelenlevő baktériumok száma!

Kapcsolódó cikkenk:

A fonnyadt zöldség, gyümölcs is egészséges 

 Zöldség-gyümölcs: koncentrált fogyasztásösztönző akció

A zöldség főve is egészséges 

 


  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében