Praktikus ötletek

Mit tehetsz a kevesebb sófogyasztás érdekében?

  • Adj időt az átszokásra! Ne feledd, kb. 1 hónap kell, amíg a szervezeted hozzászokik a kevésbé sós ételekhez – ne add fel az elején! Fontos a fokozatosság!
  • Használj kevesebb sót az ételek elkészítéséhez!
  • Helyettesítsd a sót zöldfűszerekkel (pl. bazsalikom, kapor, lestyán, zsálya, oregánó, vasfű stb.)!
  • Készíts a megszokottól eltérő ízvilágú ételeket is (savanykás, édeskés jellegű ételek)!
  • Egyél kevesebb magas sótartalmú feldolgozott élelmiszert!
  • Kerüld az ételporok és leveskockák használatát!
  • Távolítsd el a sószórót az ebédlőasztalról!
  • Egyél több alacsony sótartalmú élelmiszert (friss gyümölcsöt és zöldséget)!
  • Amikor feldolgozott élelmiszert vásárolsz, olvasd el a címkét, és válaszd az alacsonyabb nátrium/sótartalmú változatot!

 

Kapcsolódó cikkünk:



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében