Praktikus ötletek

Egészséges szomjoltók

Bőrünk hét liter vizet tartalmaz, agyunknak kilencven, testünknek hatvan százaléka víz. Nemcsak azért iszunk, hogy ki ne száradjunk, hanem hogy a víz kimoshassa a lerakódó méreganyagokat.

Ha szeretnéd elkerülni, hogy a szervezetedet éppen a folyadékbevitel kapcsán szintetikus anyagokkal vagy fölösleges cukormennyiséggel terheld, próbáld ki a következőket:

  • A legegyszerűbb módszer a hígítás. A sűrű gyümölcslevek állaguk - és magas cukortartalmuk miatt - alig oltják a szomjat. Kiadósabb és olcsóbb italt készíthetünk, ha a rostos és szűrt gyümölcsleveket felöntjük vízzel, alig harmadannyit használva a sűrű hozzávalóból.
  • A csapvíz olcsó, nem kell érte a boltba menni, és nincs benne cukor. Ha gyümölcsteát készítünk belőle, azt nem kell cukrozni, amúgy is nagyon finom és jobban is érezzük az összetevők ízvilágát.
  • A keleti kultúrákból izgalmas italok készítését tanulhatjuk meg, például tejtermék-alapanyagokból. Az írót, az aludttejet, a kefirt vagy a joghurtot magunk is dúsíthatjuk gyümölcsökkel, zöldségekkel, a savanyú tejtermékeket nagyon megbolondítja az enyhe sós ízesítés - például az indiai lasszit.
  • Napi három-öt pohár tejjel sokat tehetünk a csontritkulás megelőzéséért.

 

Kapcsolódó cikkeink:

Gondold meg és igyál!

Termékteszt: tej

Termékteszt: ásványvíz

Termékteszt: csapvíz

 

 



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében