Könyvajánló

No Logo

Szerző: 
Naomi Klein
Kiadó: 
Tudatos Vásárlók Egyesülete, AMF Kft.
Kiadás éve: 
2004
A könyv a globalizálódó fogyasztói társadalom kritikai elemzését nyújtja. Bemutatja a reklámpraktikákat, az új marketing filozófiát, az élet minden területére kiterjeszkedő márkamániát, és azokat a legfontosabb negatív társadalmi következményeket, amelyek a csillogó reklámvilág mögött vannak.

Az utolsó rész pedig az alternatív, globalizáció-, vállalat- és márkaellenes mozgalmakat, ezek értékeit, követeléseit, valamint a három legnagyobb hírű vállalatellenes kampányt (Shell, McDonalds, Nike) mutatja be.

A könyv elemző, adatokra támaszkodik ugyanakkor élvezetes, "történetmesélő" stílusban megírt mű. Olyan könyvről van szó, amely számottevő sikert aratott a tengerentúlon, és Európa több országában is kiadták, nagy visszhangot keltve.

A No Logo egyik erőssége közérthető nyelvezetében, és (a szó jó értelmében vett) újságírói stílusában rejlik. A szerző kanadai újságíró, aki elsősorban az alternatív, független sajtónak dolgozik. Könyvének nagy része személyes élményekre, riportszerű beszámolókra alapul.

Klein elment egy fülöp-szigeteki "vámszabad területre" és beszélgetett a multinacionális cégeknek fillérekért dolgozó munkáslányokkal; bemutatja a Montreal-ban tevékenykedő "adbuster"-öket, akik az óriásplakátok átfestésével üzennek a nagy cégeknek; a McDonald's által beperelt angol környezetvédőket; és így tovább. Még azokat a fejezeteket is konkrét vállalatokról, esetekről szóló "sztorikkal" teszi érthetővé és - ne tagadjuk - szórakoztatóvá, amelyekben egyébként statisztikai adatok alapján fest képet a reklámipar felfutásáról vagy a munkaerő-piac drámai átalakulásáról.
Nyelv: 
magyar


  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében