Könyvajánló

CSR – Vállalati felelősségvállalás

Szerző: 
Ligeti György
Kiadó: 
Kurt Lewin Alapítvány
Kiadás éve: 
2007

Ligeti György vállalati társadalmi felelősségvállalást körbejáró könyve számos magyar példával szolgál, s bemutatja, miért érdeke a cégeknek a társadalomtudatos magatartásmód felvállalása.

„Ez a könyv vállalati döntéshozóknak, munkavállalóknak, befektetőknek szól" - olvashatjuk a könyv fülszövegében -, „olyan civileknek, akik értékelik a cégvilággal való együttműködés lehetőségeit. A kis- és nagyvállalatok azon munkatársainak, akik érveket szeretnének gyűjteni vezetőik meggyőzéséhez, miért érdemes a puszta profitszerzésen túlmutató üzleti, a társadalmi és a környezeti fenntarthatóságról elmélkedni. Ez a könyv a gondolkodó embernek szól, aki nem kész megoldásokat, hanem szempontokat vár, aki kész vitatkozni a könyvben leírtakkal, s ezt meg is teszi."

A szerző szerint a társadalomtudatos vállalati magatartás nem a törvények ímmel-ámmal való betartását jelenti, hanem olyan új vállalatszervezetési filozófia, mely eredményeként a cég üzleti sikere is nagyobb eséllyel válik fenntarthatóvá. A könyv részletesen kitér a CSR alkalmazásának munkaerő-gazdálkodási és kommunikációs előnyeire, valamint bemutatja a Kurt Lewin Alapítvány CSR-építő stratégiáját.

„A cégek hiába adakoznak milliókat, hiába lelkesednek fel falusi játszóterek építése közben. Ha mindez nincsen átgondolt stratégiává összerendezve, nem épül be szervesen a vállalati kultúrába, nem hatja át a hétköznapokat, csak kidobott pénzről van szó, s a munkavállalók is átlátnak a szitán: álságos közérzet-javítónak tartják egy állatmenhely kitakarítását, melyet ráadásul a szabadidejükben kell végezniük" - véli Ligeti György, a könyv szerzője.

 

Kapható az Alexandra Kiadó boltjaiban.

Bemutató 2006. február 26-án, 19.00 órakor a Nyugati téri Alexandra Pódiumon, nagyvállalatok neves szakembereive, a témában jártas kutatókkal, civilekkel és vállalatvezetőkkel. Moderátor: Novák Péter.

 

Forrás: Klick.hu

 

 

Nyelv: 
magyar
Oldalszám: 
231
Ár: 
980


  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében