Kérdések és válaszok

Zöldségesnél 3 db őszibarackot szándékoztam vásárolni 489 ft/kg-os áron. Az eladó két szép minőségű barack mellé tett egy rohadtat. Majd, amikor kértem, hogy a hibás barackot cserélje ki, felháborodottan megtagadta az eladást, otromba kiabálásba kezdett, és a már kiadott gyümölcsöket is szélsebesen visszakapkodta. A következő érvek hangoztak el részéről: Már a paprikát is kértem, hogy válogassa. Mit csináljon ő a rossz termékkel? Ez nem Tesco, máshol sem lehet reklamálni. A vita hevében ezenkívül még sértegetett is. Mi tehet ilyen esetben a vásárló, azonkívül, hogy felháborodottan vitatkozik az eladóval?

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Véleményem szerint az eladó minősíthetetlenül viselkedett.
Egy-két válasz a zöldséges "érveire":
• Civilizált helyeken a vevő maga válogathat.
• A rossz termék az ő üzleti kockázata.
• A Tescoban is lehet reklamálni (meg válogatni).
• Nem tanácsos sértegetni a fizető vendéget, mert nem marad kiből élnie.

És hogy mit tehet a vásárló? Messziről elkerüli ezt a zöldségest, és mindenkinek elmeséli, kinél nem szabad vásárolni. A kapitalizmus egyik előnye a szabad verseny, hogy van még más zöldséges, akitől vásárolni lehet.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében