Kérdések és válaszok

Vásároltunk egy 170.000 Ft-os hidrokabint, aminek a gyárilag összeszerelt alkatrészei egy hét használat után eltörtek. A vásárlás helyén panasszal éltünk, de az üzlet vezetője nem volt hajlandó segítségünkre lenni. Hova fordulhatunk segítségért?

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Ebben az esetben mindenképpen érdemes a panaszról jegyzőkönyvet felvetetni (és emellett bejegyzést írni a vásárlók könyvébe is).

Egy 170.000 Ft-os hidrokabinhoz a vevő jótállási jegyet is kap, vonatkozik rá garancia. A jótállási jegyen fel kell tüntetni, hogy a vásárló hol érvényesítheti igényét. Ha más név és cím is szerepel rajta, mint a vásárlás helye, ott is megpróbálhatod érvényesíteni igényed.

Ha a cég nem válaszol érdemben, keresd meg a vásárlás helye szerint illetékes békéltető testületet! A testület eljárása ingyenes és viszonylag gyors, de a döntés nem minden esetben kötelező érvényű. A testületek működéséről és az eljárásról cikkünkben további információk olvashatók, elérhetőségeik pedig itt találhatók.

 



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében