Kérdések és válaszok

Vásároltam a Vaterán egy használt DVD lejátszót egy kft-től. A garanciánál 1 hónapot jelöltek meg. A pénzt személyesen, vagy előre utalással kérték, ami a postaköltséget is tartalmazta. Elküldtem a pénzt a termékre és a csomagként való feladásra. Miután megérkezett a lejátszó, bekötés után 10-15 percig működött. A szünet gomb megnyomása után, mikor újra el akartam indítani a DVD-t, már nem csinált semmit. Másnap mindjárt reggel felhívtam a megadott számot és jeleztem a hibát telefonon. az úr megígérte, hogy visszahívnak, mert a hölgy, aki ezt intézi nincs otthon. Nem hívtak. Írtam a Vatera oldalán is egy üzenetet, amelyben jeleztem a hibát, és hívjanak vissza. Levélben kaptam tőlük választ, miszerint rendben, bár nem értik hogy lehet rossz, mikor ők egy kipróbált lejátszót küldtek (próbáltak említést tenni arról, hogy nem törékenyként lett feladva) - visszautalják a vételárat, ha elküldöm a terméket nekik és ők bevizsgálják, hogy tényleg rossz-e. Én nem szeretném a saját költségemen visszaküldeni a terméket. Már arra is gondoltam, hogy elviszem egy szervizbe hivatalosan megnézetni, hogy igazolni tudjam: tényleg nem működik, de akkor megint csak én bukom a pénzt, vagy esetleg jogi úton követelhetem vissza, amit anyagi és lelki okokból nem kívánok sem magamnak sem senkinek. Az aukciós oldalon számlaadást is megjelöltek, de számla nem volt a csomagban, csak a használati útmutató, kábelek és a távirányító. Mi lehet itt a megoldás? Mi az a szabály, módszer vagy eljárás, ami erre a helyzetre vonatkozik?

dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

A Kft.-től való vásárlás kicsit jobb helyzetbe hozza Önt, mintha magánszemélytől vásárolt volna.

A megjelölt jótállás (garancia) téves. A Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései szerint ugyanis használt termékek vásárlása esetén a szavatosság egy év, az első hat hónap pedig kedvezőbb, hisz a hibát nem Önnek kell igazolni, hanem nekik a hibátlanságot. Tehát a szűk, általuk megjelölt határidő ne aggassza. Ezt nyugodtan megírhatja nekik is, ugyanis azok a szerződési feltételek, melyek a jogszabállyal ellentétesek, tisztességtelenek.

A termék visszajuttatásával kapcsolatos költségek sajnos Önt terhelik.

Egy másik észrevétel: A termék árának átutalásától számított 15 napon belül kötelesek számlát kiállítani. Ha ez nem történik meg, akkor az mulasztás a cég részéről. Ezt egyrészt megírhatja a cégnek is, másrészt ha ennek ellenére sem kap számlát, jelezheti a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak.

A termék visszaküldésével egy időben levelet is lehet írni a cégnek, hogy mire tart igényt (javítás/csere).



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében