Kérdések és válaszok

Vásároltam egy műbőr táskát. Három nap használat után a varrás mentén repedés kezdődött. Kb. 8 nap múlva volt időm visszavinni, az eladó elfogadta a panaszom, azzal vette át a táskát, hogy a nagykereskedőnek visszaküldik, majd telefonon értesítenek. Az átvételi elismervényen az eladó azt írta, a vevő kérése levásárlás. Azóta kaptam egy hasonló használatra való táskát, és a pénzt szeretném visszakapni. Van-e erre lehetőségem, és ha van, mire hivatkozhatom, ha elzárkóznak ettől?

dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

A fogyasztói jogoknak sorrendje van.

A fogyasztó elsősorban kijavítást, kicserélést választhat. Ha ezek egyike sem lehetséges, akkor követelheti vissza a vételárat.

A levásárlás jelen esetben a kicserélés alternatívája, mely ebben a formájában nem kifogásolható. A pénzvisszafizetést csak akkor kérheti, ha a kicserélés sem vezet eredményre: azaz, ha az új termékkel is gond van.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében