Kérdések és válaszok

A probléma egy cipőboltban adódott, egy csizmát vittünk vissza, aminek részben levált a talpa. Azt szerettük volna elérni, hogy adják vissza a csizma árát, azonban erre ők nem voltak hajlandók, elküldték a csizmát javítani, a talpát visszaragasztani. Arra hivatkoztak, hogy ezt a csizmát nem szabad esős időben és hidegben használni (biztos nyári csizma... :D), és hogy nyilvánvalóan ettől vált le a talpa. Ez az eljárás így jogszerű? Ha minőségbeli problémám van, nem áll jogomban a javítás helyett visszakapni a pénzemet?

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Hibás teljesítés esetén elsősorban a javítás illetve a csere illeti meg, csak akkor kérheti vissza a pénzét, ha a javítás avagy a csere nem lehetséges.

Viszont úgy vélem, az, hogy a csizmát hidegben és esőben nem lehet használni, a csizma rendeltetésszerű használatát akadályozza. Ezért ha újra leválik a csizma talpa, mindenképpen ragaszkodjanak az ár visszafizetéséhez.
A vásárlók könyve jó eszköz a vita rendezésére, ha további probléma adódik, javaslom, mindenképpen használja.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében