Kérdések és válaszok

Műanyag ablakot rendeltem beszereléssel. A beszerelést utólag lemondtam, de nem kellett sehol aláírnom, hogy ha mi szereljük be, elveszik a garancia. Most gond van az ablakkal, nem működik rendesen, de a vállalkozó nem jön ki, hogy megcsinálja. Mit tegyek?

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Valóban előfordulhat, hogy ha nem szakszervizzel kívánják "üzembe helyezni" az ablakot, akkor a kereskedő korlátozza vagy kizárja a jótállást. Erről azonban a vásárlás előtt tájékoztatni szükséges a vevőt. Tapasztalatom szerint az ilyenfajta korlátozás bonyolult gépeknél pl. kazánoknál szinte minden esetben fenn áll.

Az ablak esetében nem gondolom, hogy indokolt ilyen mértékű szigor (én logikusnak gondolnám, hogy magára az ablakra van garancia, de a beszerelésből adódó hibás működésre a gyártó/kereskedő ezt már nem terjeszti ki, ha azt nem szakszerviz végezte). Ugyanakkor az általad említett gyakorlatra is találtam példákat. A leírtak alapján úgy gondolom, nem adták meg Neked a kellő tájékoztatást, így jogos a felháborodás.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében