Kérdések és válaszok

Ha ruházati terméket vásároltam, és nem tetszik, akkor visszakérhetem a pénzt 3 napon belül?

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Amennyiben a vevő egy vásárlás kapcsán meggondolja magát, visszakérheti ugyan a termék árát (vagy kérhet pl. cserét), de ennek a kérésnek a kereskedő/gyártó nem köteles eleget tenni. Ez minden terméknél, terméktípusnál így van.

Érdemes azonban rákérdezni a lehetőségre az adott üzletben, mert több bolt (a törvényi minimumhoz képest) plusz szolgáltatásként, a fogyasztóbarát üzletpolitika részeként folytat ilyen gyakorlatot. Az ilyen típusú plusz szolgáltatást akkor lehet "számon kérni", ha a cég ezzel hirdeti magát, vagy vevőinek a vásárláskor ilyen szolgáltatást ígért.

Az ominózus 3 nap egészen mást jelent. Bővebben egy másik válaszunkban olvashat róla.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében