Kérdések és válaszok

Feleségem a Be-Va-Chip Kft-től rendelt karácsonyi ajándékként fejhallgatót mikrofonnal és egy webkamerát. Futár hozta ki és miután távozott kibontottuk a csomagot, melyből a Logitech C510 HD (11 447 Ft) webkamera hiányzott. A céghez fordultam, s ott közölték, hogy ők a csomagolást videofelvétellel tudják bizonyítani, és szerintük biztos a futár volt a „tettes”. Ekkor a két cég egymás között küldözgetett, hogy a másiknál intézzem, mert ők mossák kezeiket. Kezdetben udvarias, majd egyre durvuló beszélgetések zajlottak. A GLS Csomagküldő szolgálatot felhívtam, akik közölték, hogy a csomag súlya 1 kg súlyú, ebből lehet következtetni. A futár már csak azért sem vehette ki, mert a webkamera driver-e, CD lemezei a csomagban voltak és enélkül a műszer használhatatlan.

dr. Ottlakán Johanna, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Felháborodása megérthető, hisz Ön minden termék árát kifizette. Sajnos, amikor a terméket Ön átveszi, akkor megvizsgálási kötelezettsége van. Ugyanis az átvételi elismervény aláírásával azt tanúsítja, hogy a termékeket hiánytalanul átvette. Így utóbb panasszal élni elég nehéz. Azt még érdemes megpróbálni, hogy valóban kérni a céget, hogy a felvételt bocsássák az Ön rendelkezésére (ha nem bocsátják önként rendelkezésre, az pusztán jelzés értékű, nem bizonyítja a hiány keletkezését). Ha valóban létezik ilyen felvétel, akkor a futár céget érdemes a problémával felkeresni, miszerint a csomagba még bekerült, sajnos azonban Önhöz már nem jutott el. Érdemi válaszok hiányában egyedül a peres lehetőség van igény érvényesítésére, de mint említettem a csomag kézhez vétele során Önnek is megvizsgálási kötelezettsége volt.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében