Kérdések és válaszok

Egy telefontársaság a 70 éven felülieknek kedvező előfizetési díjú csomagot ajánl, aminek a hívásdíja a tájékoztatójuk szerint a listaár kétszerese! Megteheti? Akkor mitől kedvező ez a csomag?

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Egy szolgáltatás beárazása, illetve az, hogy egy cég egy szolgáltatást milyen feltételekkel kínál, nagyon sok szempont függvénye lehet az üzletpolitikai megfontolásoktól a technikai lehetőségekig. Természetesen az is fontos szempont, hogy várhatóan mennyit hajlandók a vevők/fogyasztók fizetni az adott szolgáltatásért. Az ár kialakítására nincs jogi kötöttség.

Ám az, hogy egy, az átlagnál drágább szolgáltatást kedvezőnek tüntetnek fel, kimerítheti a fogyasztók megtévesztésének esetét. Annak megállapításához, hogy valóban megtévesztésről van-e szó, ismerni kellene a hirdetés/ajánlat pontos szövegét.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében