Kérdések és válaszok

Bank választásnál a banknak kötelessége felhívni a figyelmemet, hogy ha az automatájukból pénzt akarok felvenni, akkor nem írja ki a nyugtámra a számlámon maradó pénzt, ahogyan ez a többi banknál szokás? Bele kell nyugodnom, hogy az új bankomatjuk erre nem képes? Nekem ez a legfontosabb. Ők erre azt mondták, hogy ha nem tetszik, menjek máshova. Könnyű utólag, amikor már 2 évre kifizettem az összes díjat.

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Ugyan nem létezik kötelező érvényű előírás arra nézve, hogy az ilyen típusú technikai változásokról a pénzügyi szolgáltató értesítse ügyfeleit, de megértem felháborodásod. Nézetem szerint a banknak illett volna megfelelő tájékoztatást adnia.

Valóban, lehetőséged van pénzügyi szolgáltatót váltani. A bankok a pénzügyi díjak mellett a járulékos, kényelmi szolgáltatások tekintetében is versenyeznek az ügyfelekért. Javaslom, ha megszünteted számlád, közöld a bankkal, hogy miért teszed.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében