Kérdések és válaszok

2008. szeptember 27.-én vásároltam egy laptopot, ami 2009 januárjában tönkrement. Bevittük a gépet az adott számítástechnikai boltba és ott elküldték szervizbe. Egy hónap múlva bementem érdeklődni utána, azt mondták biztos jönni fog már (ezt mondták előtte egy héttel is), de nem tudnak semmit róla. Elkértem a szerviz számát, a telefonszám viszont nem a szervizé volt hanem a márkakereskedésé. Ott sem tudtak semmit a gépről. Cseregépet azóta sem kaptunk.

dr. Haraszti Anikó, a TudatosVásárló.hu fogyasztóvédelmi szakértőjének válasza:

Jótállás keretében Önt megilleti a választás a termék javítása és cseréje között.
Javaslom a történtek után ragaszkodjon ahhoz, hogy új gépet adjanak Önnek, ha ezt nem tudják biztosítani, kérheti a termék vételárának visszafizetését.
Amennyiben szüksége van a gépen tárolt adatokra, eztán csak ahhoz ragaszkodjon.
Minden kérését, kérdését írásban is rögzítse (jegyzőkönyv, vásárlók könyve).
Említse meg,  hogy bejelentéssel fog élni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szervénél, azzal kapcsolatban, hogy a cég nem teljesítni a jótállásra vonatkozó szabályokat.
Javaslom ezt tegye is meg. A Hatóság területi szerveinek elérhetőségeit itt találja: http://www.nfh.hu/portal/informaciok/teruleti_felugy

Felhívom figyelmét, hogy a hatóság nem jogosult az Ön ügyében intézkedni, azonban a cég jogszabályoknak megfelelő működését vizsgálhatja, illetve adott esetben szankcionálhatja.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében