alap kinézet

Cikkek

System Messages

Válassz kategóriát!

Friss tartalom

Teszt: kávéfőzők

Jó hír, hogy a termékek közel fele az összesített szempontok alapján 75% fölött végzett, de a leggyengébben szereplők is legalább 62%-ot kaptak. Viszont a legdrágább, 300 ezer forintos kávéfőző mindössze 66%-ot kapott.

A legjobbak között van Krups, Delonghi és Bosch készülék is, a többség kapszulás, de akad köztük 1-1 manuális és automata is. Áruk 27 ezer forint és 230 ezer forint között mozog. Leginkább azzal nyertek sok pontot, hogy az elkészült kávé hőmérséklete közel van előírt optimálishoz, viszonylag rövid idő alatt, jó ízű és állagú eszpresszót nyerhetünk belőle, és könnyen használhatók.

A lista végén, 62-65%-kal 5 termék végzett, ezek kizárólag manuális és automata gépek, ráadásul magasabb árfekvéssel - egy kivétellel 100 ezer forint fölött kaphatók. Ezek többnyire azért veszítettek pontot, mert a kávé hőmérséklete jobban eltér az optimálistól, hosszabb az elkészítési idő, nem nyerünk velük olyan finom eszpresszót, mint a lista elején szereplő készülékekkel, ráadásul több energiát is fogyasztanak.

Az eszpresszó rajongóknak rossz hír, hogy a szakértők tesztelték az elkészült eszpresszók ízét és állagát is, és ennél a szempontnál mindössze 2 készülék kapott 4 pontot a 0-tól 5-ig terjedő skálán.

A tesztben szereplő gépek több mint a fele rendelkezik tejhabosító funkcióval, köztük sok kapszulás is. Aki szereti a habos kávécsodákat annak jó hír, hogy 11 készülék kapott 4 vagy ennél jobb pontot ennél a szempontnál. Ha vásárlásnál ez az elsődleges szempontunk, érdemes résen lenni, mert ugyanazért a teljesítményért fizethetünk 230 ezer forintot, de kihozhatjuk 37 ezerből is.

Aki ragaszkodik ahhoz, hogy mindig frissen őrölt kávéból készüljön a reggeli ébresztő ital, annak jobban a zsebébe kell nyúlnia. Az automata gépek ugyanis 100 ezer forint fölött kezdődnek, és akár 200 ezer Ft fölött is járhat az áruk. Azt viszont érdemes tudni, hogy a tesztben nem az automata kávéfőzők kapták a legjobb pontot az eszpresszó minőségére. További hátrány, hogy ezeknél az elkészítési idő is hosszabb és nagyobb az áramfogyasztásuk, a kávédaráló funkció miatt. 

A részletes teszteredmény előfizetéssel olvasható itt >> 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


      

Fairtrade és visszaváltható kapszulás kávé?

Robbanásszerűen terjedtek el az elmúlt években a kapszulás kávéfőzők. Ahogy a TVE kávéfőző labortesztjéből is kiderül, előnyük, hogy viszonylag olcsón, akár 20-40 ezer forintért is hozzájuthatunk olyan készülékhez, amellyel gyorsan, jó minőségű kávé készíthető.

Hátránya a hatalmas mennyiségű csomagolási hulladék, valamint az a tény, hogy nem minden kapszula kompatibilis mindegyik géppel, így ha megszűnik egy kapszula gyártása, lehet, hogy új kávéfőzőt is kell vennünk... 

Kíváncsiak voltunk, hogy az ismertebb kávékapszula forgalmazók igyekeznek-e enyhíteni ezt a problémát. A vizsgált 3 nagy márka közül mindössze egynél tapasztaltunk pozitív hozzáállást.

 

Nespresso

A cég honlapján részletes tájékoztatás található a kapszulák leadásának módjával és az újrahasznosítás menetével kapcsolatban. A Nespresso Boutique szaküzletekben (Budapesten 6 helyen, vidéken pedig a győri és a pécsi Árkádban) ingyenesen igényelhető gyűjtőtasakban adhatók le a kapszulák.

Házhozszállításkor is lehetőségünk van leadni a hulladékká vált kapszulát, ha a rendelés leadásakor bejelöljük a használt kapszula-leadással opciót.

Az újrahasznosítás menetét ismertető videóból kiderül, hogy a kávézacc komposztként hasznosul, míg a kapszulákból alumíniumtermékek készülnek.

 

Nescafe Dolce Gusto

A Nescafe Dolce Gusto kapszulák utóéletével kapcsolatban mindössze annyi információ található a honlapon, hogy az újrahasznosítás továbbra is feladatot jelent a cég számára, hazánkban még nem indítottak ilyen programot, de dolgoznak a megoldások fejlesztésén.  

Portugáliában már működik a kapszulák begyűjtése, melyek felhasználásával köztéri bútorok készülnek, a kávét pedig komposztálják. A feldolgozás folyamatát egy portugál nyelvű videó szemlélteti.

 

Tassimo

A Tassimo kávékapszulák esetében sem megoldott még a hazai visszagyűjtés és újrahasznosítás. 

 

Fairtrade minősítés

Jó hír, hogy nálunk is kapható Fairtrade minősítéssel rendelkező kapszulás kávé,  a Molinari Bio-Fairtrade Nespresso kapszula. Rossz hír, hogy mint a legtöbb kapszula, ez is csak kevés kávéfőzővel kompatibilis. A Molinari kapszulái a NESPRESSO cég U, PIXI, ESSENZA, LATISSIMA és CITIX típusú kávégépeivel kompatibilisek.

Itt vehetsz Fairtrade kávét >>>

 

Köszönjük a közreműködést Gajdos Emesének! 

Kép: pixabay.com

 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


      

Ajándékozz egyedi TVE ajándékot

Éljen-éljen, új termékek ( csak korlátozottan elérhetők)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TVE design Keep Cup, többféle színben

 

 

 

 

 

 

Biztosan hallottál már erről a szuper kényelmes, környezetbarát és egyszerűen tisztítható kis termoszról. Kávé és tea rajongók figyelmébe ajánljuk, akiknek fontos a méltányos kereskedelem, azaz Fairtrade. 


A Keep Cup mérete: 340 ml

A Keep Cup ára: 5.500,-Ft, TVE támogató tagoknak: 4.900,-Ft. 
 

TVE design tornazsák ( aranyozott ananász-vagy banán mintákkal) Az ananász ezüst színben is kapható!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sokat keresgéltünk, mire találtunk OEKO-TEX minősített alapanyagot a táskához, de sikerült :) Így jöhetett létre a Fairtrade-et népszerűsítő ananász és banán mintás tornazsák. Mert: Fairtrade rocks!

A tornazsák ára: 3.500,- Ft, TVE támogató tagoknak: 2.800,-Ft.

 



A klasszikusok...

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neked is fontos a Fairtrade, a Méltányos kereskedelem? Támogatnád, hogy az itthoni nagy szupermarketláncok bővítsék a fenntartható termékkínálatukat, hogy minél szélesebb körben elérhetők legyenek a környezeti és társadalmi szempontok alapján minősített termékek? Akkor állj az ügy mellé, vásárolj az őszi garázsvásáron egy biopamut, OEKO-TEX minősített Fairtrade pólót, egyedi TVE grafikával!  

A póló ára: 4.000,-Ft, TVE támogató tagoknak: 3.500,- Ft

Póló méretek: Női: M, L, XL, Férfi: L, XL

 

Közösségi mezőgazdálkodás póló

Ide kattintva megnézheted nagyobb méretben a grafikát



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Támogatod a helyi, közvetlenül a gazdától származó élelmiszert és a közösségi mezőgazdálkodást? Akkor szerezd be a TVE Közösségi mezőgazdaság biopamut, OEKO-TEX minősített pólóját.

A póló ára: 4.000,-Ft, TVE támogató tagoknak: 3.500,-Ft

Póló méretek: Női: M, L, XL, Férfi: M, L, XL

 

 

Fairtrade banán kitűző     Design: Vadjutka és TVE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szíveden viseled a méltányos kereskedelem ügyét? Akkor adj hírt róla, például a TVE és Vadjutka közösen megálmodott Fairtrade banános kitűzőjével.

A kitűző ára: 1500,-Ft, TVE támogató tagoknak: 1.200,-Ft


 

Fairtrade csésze kitűző      Design: Vadjutka és TVE

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha a déligyümölcsök helyett Fairtrade kávéra vagy teára szavazol, akkor a Fairtrade kis csészével is kiállhatsz a méltányos kereskedelem mellett.

A kitűző ára: 1.500,-Ft, TVE támoagtó tagoknak: 1.200,-Ft

 

 

Fairtrade csoki kitűző       Design: Vadjutka és TVE

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha Fairtrade termékekről van szó, a csokoládé sem maradhat el...
A kitűző ára: 1.500,-Ft, TVE támomagtó tagoknak: 1.200,-Ft

 

 

TVE  bögre sárga vagy kék színben

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Egy régi klasszikus TVE bögre. A sárga mellett kék színben is választhatod a szép nagy kávézós/teázós vagy forraltborozós TVE bögrét. 

A bögre ára: 3.000,-Ft, TVE támogató tagoknak: 2.500,-Ft

 

 

Azért szeretem a méltányos kereskedelmet mert... bögre

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Azért szeretem a méltányos kereskedelmet mert...Gyere el a TVE garázsvásárba, támogasd a méltányos kereskedelem ügyét és a TVE munkáját, oszd meg velünk, hogy neked miért fontos a Fairtrade.

A bögre ára: 2.000,-Ft, TVE támogató tagoknak: 1.500,-Ft

 

 

TVE vászontáska: Nekem természetes felirattal

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Retro TVE vászontáska, még a vászontáskák történelmének hajnaláról. A TVE stáb alap darabja, mindenkinek van belőle legalább egy. Extra: bizonyítottan kölyökkutyát is elbír.

A vászontáska ára: 1.200,-Ft, TVE támoagtó tagoknak: 1.000,-Ft

 

 

TVE  vászontáska: Mert ez nem műanyag felirattal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Retro TVE vászontáska, azoknak akik nem bírják a műanyagot :)

A vászontáska ára: 1.200,-Ft, TVE támoagtó tagoknak: 1.000,-Ft


 

A termék árak bruttó összegben értendők.

 

* Személyes átvételi lehetőség a TVE irodában, előzetes egyeztetéssel

Címünk: 1114 Budapest, Móricz Zsigmond körtér 3/A fsz. 3.

* Postai küldeményként

Amennyiben azt szeretnéd, hogy elküldjük neked a választott terméket, akkor küldj egy e-mailt : tve@tve.hu-ra.

Postai küldés esetén a megrendelés díja kiegészül a postaköltséggel.

 

 

 

 

 

Szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

 

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

 

 

 

 

    

Soha olyan jóízűen nem ittam sört előtte

Sört árultok, de van egy óriási hozzáadott értéke. Miért jótékony sör, a SHARE?

Abban vagyunk különlegesek, hogy a SHARE-ből befolyt profit 100 százalékát jótékony célra ajánljuk fel.

 


A SHARE inspirációt egy berlini sörözés adta...

2015-ben három hónapot Berlinben töltöttem. Egyik este lementem egy közeli kocsmába, és kértem egy sört. A pultos elém rakott vagy ötfélét. Mivel egyiket sem ismertem, megkérdeztem, melyiket javasolja. Erre azt mondja, várjál, itt egy hatodik, egy social beer. És akkor elém tette a SHARE mintájául szolgáló üveget. A neve magyarul Házmester, de ez ott inkább a kerületért, a közösségért felelős embert jelenti.

Én még soha olyan jóízűen nem ittam sört előtte. Összeállt a fejemben a kép, hogy nekem igazából csak annyit kell tennem, hogy ezt kérem, és máris segítettem, hogy szebb legyen a környék, vagy egy árvaház gyerekei kapjanak segítséget. Meg is formálódott a fejemben, hogy milyen jó lenne itthon egy ilyet megcsinálni.

 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!



A magyarok szerinted szívesen adakoznak?

A civil  szervezeteknek most nagyon nehéz. Egyrészt itthon még nincs meg az adományozási kultúra az állampolgárokban, másrészt az állam sem támogatja megfelelően ezeket a szervezetek. A SHARE a  win-win-nek egyik legtökéletesebb módja. Nekem is jó érzés, hogy tudom, segítek, és az egész társadalomnak is, hisz társadalmilag hasznos szervezeteknek jut a belőle származó profit.



Azért mégiscsak alkoholról van szó

Pont ezért az adományozásnál kiemelten kezeljük ezt a területet. Az alkohollal összefüggő addikcióval foglalkozó szervezetek mindig dupla összeget kapnak.

 

Mi történt miután hazajöttél?

Hazajöttem februárban, és végiggondoltam, mi kellhet ahhoz, hogy ez sikeres legyen. Van egy tervezőcsapatom, a noppa, ahol grafikától belsőépítészetig sok mindent csinálunk, így a design része már megoldott volt. Az ottani két alapítótársammal kezdtük, de már sokkal többen vagyunk.

Fontos szerepe van két alapítótársamnak: Káldi Marci barátomnak, aki régóta viszi az Imagine Budapestet, és Ádám Isu barátomnak, aki 10 évig vendéglátózott. Ők hozták a SHARE-be az üzleti vonalat. Másfél év kellett, hogy felálljon a rendszer, meglegyen a sör.  Ehhez kellett egy sörfőző partner, mert azt a világért sem gondoltuk, hogy nekiállunk sört főzni.

 


Hogyan választottátok ki a sörfőzőt?

Nem volt könnyű, mert nem ment át az üzenet, azt gondolták, áron alul vagy ingyen szeretnénk a sört. Végighívogattuk az összes kis sörfőző manufaktúrát, és végül megtaláltuk Kovács Lászlót, egy szlovákiai magyar, regionális szinten is elismert sörfőzőt. Az utóbbi fél-egy évben már a Rekettye Sörfőzde is bekapcsolódott. Most háromféle sört árulunk, ebből az alkoholmentes citromos barnát és a Pilst Kovács László, a Pale Ale-t pedig a Rekettye főzi nekünk.



Mi alapján dől el, hogy ki kapja az adományt?

A kezdeti  cél az volt, hogy ne mi döntsünk a pénz sorsáról, pont azért, hogy fedhetetlen legyen. Létrehoztunk hat kategóriát, amibe gyakorlatilag mindene civil szervezet beleillik. Ezek a környezet és állatvédelem, szociális ügyek és jogvédelem, kultúra és művészet, sport és egészségügy, alkoholizmus és addikciók, oktatás és kutatás. A rendszer lényege, hogy minden terület élére felkértünk egy azon a területen működő ismert és elismert embert. Fontos volt, hogy tényleg rálásson az adott területre, illetve PR szempontból is tudja segíteni a SHARE-t.

Mi csak annyit csinálunk, hogy gyűjtjük a profitot a lehető legtranszparensebb módon. Attól függően, hogy megy az üzlet, meghatározunk egy limitet, ez most 100 ezer forint. A nagykövetek egy listát állítanak össze, a legfelső kap először, aztán lekerül a listáról, és jön a második, harmadik ésatöbbi.  A nagykövetek garantálják, hogy ún. business civilek ne jussanak be a listára, illetve van egy partnerünk, a Civil Kerék, ők is csinálnak egy szűrést, segítve ezzel a nagyköveteink munkáját.

Kiket támogattatok eddig?

Kovács Patrícia színésznő adta át az első 100 ezer forintot a Káva Kulturális Egyesületnek. A második adományt az Amnesty International adta át az Utcajogásznak. A harmadikat Kovács Kokó István a Szívbeteg Gyerekekért Alapítványnak. A negyedik a Megálló lesz, nekik Kiss Tibi, a Quimby frontembere adja át a dupla adományt, 200 ezer forintot.

 


Egy év alatt a Bánki-tó Fesztivál söre lettetek. Ez nagy eredmény, nem?

Ez volt az év nagy dobása. Azon kívül, hogy sikerült felállni és talpon maradni a nagy piaci szereplők mellett. Szerencsére a kézműves sörök aránya a piacon egyre inkább nő. 1-2 százalékra teszik ezt, de máshol, olyan piacokon ahol  ez a folyamat már lezajlott, 10-15 százalék közötti ez az arány. Ez már nagyon komoly pénz. A sörpiac nagyjából 100 és 200 milliárd forint között van. Ha annak a 10 százaléka jut csak a kézműves söröknek, és abból egy kis része nekünk, akkor abból nagyon sok fog az alapítványoknak jutni.

A nyár közepén forgalmazó nélkül maradtunk, ami nagyon visszavetette a dolgokat, de most sikerült megállapodnunk egy olyan új forgalmazóval, aki nagyobb láncokhoz is be tudja vinni a SHARE-t. A fesztiválon 6000 sört adtunk el, de annál jobb marketing, mint hogy az emberek kezében ott a sör, a poháron ott az infó, nem is kell.

 

Hány helyen lehet hozzájutni Budapesten?

Összesen 35-40 különböző helyen volt, de a váltás miatt most 10 körül van. Reményeink  szerint ez most fel fog pörögni újra.



Sokan dolgoztak már nektek. Önkéntesen?

Hárman alapítottuk, de komoly minőségű önkéntes munkát szerintem már több mint húszan beletettek. Szeretnénk, ha a jövőben pénzel is tudnánk őket honorálni.

 



Volt egy közösségi adománygyűjtésetek. Hogy sikerült?

Lényegében alapítói sört és kiegészítőket árultunk. 60 alapító közel 700 ezer forintot tudott összedobni. Nagyon nagy segítség volt az indulásban.  



Milyen cél lebeg most a szemetek előtt?

Rövidtávon abszolút a stabil cash flow. Szeretnénk, hogy az új forgalmazóval beinduljon a kiskereskedelmi értékesítés, és legyen meg újra a partneri kör, akik rendszeresen és mennyiségben tudják értékesíteni a SHARE-t. Hogy minél több pénzt tudjunk adni az alapítványoknak.


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


A „Made in Europe” nem garancia a humánus munkakörülményekre

A Clean Clothes Campaign ma megjelent kutatási összefoglalója az „Embertelen körülmények az európai ruhaiparban” extrém alacsony bérekről és kíméletlen munkakörülményekről számol be a Kelet és Délkelet-európai régióban.

A túlórák ellenére sok ukrán munkás csupán havi 89 eurót keres, míg a megélhetéshez ennek a négy-ötszöröse lenne szükséges. Az üzemek felvásárlói között olyan márkák állnak, mint a Benetton, az Esprit, a GEOX, a Triumph és a Vero Moda.


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


 

 

A nemzetközi divatmárkáknak Kelet és Délkelet-Európa maga a munkabérparadicsom – a lehető legkevesebbet kell fizetniük a termékek legyártásáért. Sok cég „Made in Europe” jelöléssel hirdeti termékeit, mely azt sugallhatja, hogy a termékek tisztességes munkakörülmények között készültek.  A valóságban azonban a régió 1,7 millió ruha- és cipőipari munkása közül sok szegénységben él, jelentős felhalmozott adóssága van. Sokan borzasztó munkakörülmények között dolgoznak és muszáj rengeteget túlórázniuk – vagy azért mert kötelezik rá őket, vagy azért, mert különben nem tudna megélni.

Az embertelen munkakörülmények között dolgozó munkások olcsó munkaerőt jelentenek, de ugyanakkor tapasztaltak és képzettek. Gyakori eset, hogy a többségében női munkások havi bére épp hogy eléri a hivatalos minimálbért. A vizsgált régióban, Ukrajnában a legalacsonyabb a minimálbér, 89 euró, és Szlovákiában a legmagasabb, 374 euró. Azonban a megélhetéshez szükséges minimális jövedelem, mely lehetővé tenné egy család számára, hogy fedezze az alapvető szükségleteit, ennek a négy-ötszöröse - Ukrajna esetében 438 euró.

A törvényes minimálbérek a régióban a szegénységi küszöb és a megélhetési szint alatt vannak, és ez borzalmas következményeket eredményez. „Előfordul, hogy egyszerűen nincs mit ennünk”, mondta egy ukrán munkás. Egy magyar munkás a következőt nyilatkozta az interjú során „elértünk odáig, hogy most ez, amit megkeres a dolgozó, ez arra elég, hogy befizeti éppen a villanyszámláját, vagy tényleg befizeti, ami költségei vannak, kajára igazán már túl sok nincs.

A tanulmány elkészítéséhez 110 magyar, szerb és ukrán cipő- és ruhagyárban dolgozó munkással készült interjút, melyekből kiderült, hogy sokukat kötelezik a túlórára, hogy elérjék a termelési normát. A munkások többsége még így is alig keres többet, mint a törvényes minimálbér.

 

 

A megkérdezett munkások közül sokan veszélyes munkakörülményekről számoltak be, mint a mérgező anyagoknak és hőnek való kitettség, egészségtelen körülmények, kötelező és ki nem fizette túlóra, méltánytalan bánásmód. A munkások állandó veszélyben érzik magukat, hogy elbocsátják vagy áthelyezik őket, meg vannak félemlítve.

 

A fizetések és a méltányos megélhetéshez szükséges bér különbségei

 


Fontos az etikus divat? Támogasd a Tudatos Vásárlók Egyesületét, hogy mégtöbbet tehessünk érte!

Az alábbi gomb megnyomásával www.tudatosvasarlo.hu fenntartására tudsz adományozni.  Köszönjük!


 

„Amikor a szerb munkások megkérdezik, hogy a nyári hőségben miért nincs légkondicionálás, vagy miért korlátozzák az ivóvízhez való hozzáférésük, miért kell megint szombaton dolgozniuk, a válasz minding ugyanaz: »Arra van az ajtó«.’”

Az alacsony Kelet-európai munkaerő hozzájárul a nemzetközi divatmárkák szép nyereségéhez.  A tanulmányban szereplő üzemek számos nemzetközileg ismert divatmárkának termelnek, mint a Benetton, az Esprit, a GEOX, a Triumph és a Vero Moda.

 

 

A Clean Clothes Campaign felszólítja az érintett cégeket, hogy fizessenek a méltányos megélhetéshez szükséges bért a munkásoknak, és működjenek együtt beszállítóikkal, hogy felszámolják az illegális és kegyetlen munkakörülményeket, amelyet a „Embertelen körülmények az európai ruhaiparban” című új tanulmányukban mutatnak be.

Alább letölthetőek az egyes országok, Ukrajna, Szerbia és Magyarország kutatásait összefoglaló angol nyelvű dokumentumok, valamint a három tanulmány átfogó megállapításait tartalmazó összefoglaló.

 

  A magyarországi kutatás a Friedrich Ebert Stiftung támogatásával készült. 

 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját egyszeri adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen! 


Teszt: mikrohullámú sütők

Az összesített szempontok alapján a tesztelt mikrók közül mindegyik 50% fölött teljesített és 20 készülék kapott 70-76% közötti értéket, aminél magasabbat viszont egyik sem ért el. A legjobbak között a legtöbb nagy márka képviselteti magát, és típus szerint is vannak csak mikro, ill. mikro+grill funkcióval ellátott és kombi készülékek is. Az áruk pár tízezer forinttól akár 300 ezer forint fölé is terjedhet.

A mikrohullámú sütőt leginkább a fagyasztott étel kiolvasztására és főzésre/melegítésre használjuk. Alapvető elvárás, hogy egyenletesen melegítse az ételt, vagyis ne legyenek benne túl forró vagy túl hideg részek. A TVE tesztjében a kiolvasztás, melegítés és egyenletes hőmérséklet alapján egy termék sem kapott maximális pontot a 0-tól 5-ig terjedő skálán. Mindössze egy Samsung készülék ért el legalább 4 pontot mindegyik szempont szerint, ráadásul ez egy olcsóbb kategóriájú mindössze 34.000 forintos mikró. Viszont a tesztelt készülékek közel fele mindhárom szempontból legalább közepes pontot kapott. 

A teljes teszt előfizetéssel megtekinthető itt >>>

Az egyesület azt is vizsgálta, hogy mennyire biztonságosak a termékek, vagyis működés közben okozhatnak-e áramütést, ill. mennyire melegedik át az ajtajuk vagy a tetejük használat közben. Jó hír, hogy mindössze 3 készülék kapott alacsony pontot amiatt, hogy a berendezés teteje túlzottan átmelegedett, a többi teljesen biztonságos.

Azoknál a készülékeknél, amelyek mikró+grill funkcióval is rendelkeznek, azt is tesztelték, hogy mennyire egyenletesen süti át, illetve pirítja meg a kenyeret és a csirkét, valamint a fagyasztott pizzát.  Egy készülék sem kapott maximális pontot grill és pizza funkcióra, és csak egy mikró ért el 4 pontot mindkét szempontnál. Meglepő módon ez is egy olcsóbbnak számító, 56.000 forintos Sharp készülék. 

Aki a fentinél többet vár egy mikrótól, vagyis sütni is szeretne vele, annak jobban a zsebébe kell nyúlnia. A kombi készülékek a levegő keringetésével sütni is képesek, így egy kisebb háztartásban kiválthatják a hagyományos sütőt, cserébe az áruk többnyire 90 ezer forint fölött kezdődik. Ezért, ha már van egy jó sütőnk érdemes megfontolni, hogy megér-e ennyit még egy hasonló funkciójú készülék.

Ezeknél a készülékeknél azt is megvizsgálták, hogy sütemény készítésre mennyire jól használhatók. A 16 kombi készülékből mindössze 3 kapott 4 pontot erre a szempontra, ezek közül kettő 90 ezer forintba, egy pedig 200 ezer forintba kerül. A többi 13 pedig legalább 3 pontot kapott. Jó hír, hogy kiemelkedően rosszul egyik sem teljesített, de könnyen fölösleges kiadásba verhetjük magunkat, ugyanis van köztük 56 ezer forintos és több mint 300 ezer forintos készülék is.

 


Tetszett a cikk? Szívesen olvasnál még a témában?

Támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!


„Has, alkoss, gyarapíts!” – a fenntartható élelmezésről diákoknak és tanároknak

Talán már hallottál a bio, a Fair Trade vagy a génmódosított termékek fogalmáról, de az összefüggéseket még nem biztos átlátod. Hogyan segíthetjük ebben a tanulókat? Mi a szerepe a folyamatban az iskolának?

Többek között ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a most záruló EAThink 2015 elnevezésű európai projekt, amelynek záróeseményén a résztvevők beszélgetnek az eredményekről, illetve bemutatják a Has, alkoss, gyarapíts! című oktatási segédanyagot és a modernkori rabszolgasággal foglalkozó Az emberiség tragédiája című kötetet.

 

Program

16:00 Köszöntő, az EAThink 2015 projekt összefoglalása – Bán Dávid (Anthropolis Egyesület)

16:10 A globális felelősségvállalásra nevelés a magyar iskolákban: keretek, lehetőségek és kihívások – Varga Attila (Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet)

16:35 Lehet más a kávé? Fenntarthatóság és méltányosság az élelmezésben – Újszászi Györgyi (Védegylet)

17:00 Kerekasztal beszélgetés a globális felelősségvállalásra nevelés lehetőségeiről a magyar oktatásban – könyvbemutatóval. A beszélgetés résztvevői:

·         Mihalkó Viktória (Anthropolis Egyesület)

·         Nagy Beáta (Budapesti Corvinus Egyetem)

·         Nikolics Noémi (ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapest)

·         Újszászi Györgyi (Védegylet)

·         Varga Attila (Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet)

18:00 Koccintás az Anthropolis Egyesület 15. születésnapjára.

Minden résztvevő a helyszínen megkapja a „Has, alkoss, gyarapíts!” – iskolai foglalkozások a fenntartható táplálkozásról 12-18 éveseknek című oktatási segédanyagot.

A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük az érdeklődőket, november 14-ig regisztráljanak az alábbi címen: eathink.anthropolis@gmail.com.

 

A rendezvény az Európai Bizottság társfinanszírozásával és az Anthropolis Egyesület szervezésében valósul meg.

3 lépés - Így készülj a Fekete péntekre!

A Fekete péntek (Black Friday) a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelzi. Ez minden év utolsó novemberi péntekére esik, 2017-ben november 24-re. Az utóbbi években viszont egyre több (online) kereskedő tart előrehozott Fekete Pénteket is …

Az alábbi 3. lépés segít, hogy megelőzd a fölösleges pénzköltést és a vásárlás utáni bosszúságot.

1. Hányszor fogod használni?

Csak azért mert valami akciós, még nem biztos, hogy szükséged van rá. Gondold át higgadtan, hogy pl. a következő 2 hónapban hányszor fogod használni azt a remek választásnak tűnő ruhát, botmixert vagy fúrógépet. Legyél őszinte ... lehet, hogy tudnád hasznosabbra is költeni ugyanazt a pénzt.

2. Melyik a jó választás?

Ha mindenképp a vásárlás mellett döntesz, gondold át, hogy megéri-e 30%-kal olcsóbban venni egy terméket, amelyik

  • használat közben zabálja az áramot, és tetemes villanyszámlát generál,

  • eleve túlméretezett a te háztartásodhoz, szükségleteidhez képest,

  • fél év múlva tönkremegy.

Nézd meg a Tudatos Vásárlók Egyesületének független labortesztjeit, és megtudhatod, hogy melyik a valóban hatékony, energiatakarékos vagy csendes háztartási gép! Szűrj a saját szempontjaid szerint, és válaszd a neked megfelelő terméket! Pénzt és időt takarítunk meg Neked!

Ezeket teszteltük: páraelszívó, mikrohullámú sütő, porszívó, mosogatógép, sportkamera, TV, hűtő-fagyasztó, futócipő, bébiőr, babakocsi.

 

3. Legyél tisztában a jogaiddal internetes vásárláskor is!

Olvasd el a cikksorozatunkat az internetes vásárlásról

Tíz lépés, hogy ne fosszanak ki az interneten

 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját egyszeri adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen! 


Gyógyszerreklám miatt bírságolt a GVH

A GVH az egyes ACC-termékek gyors hatásmechanizmusára vonatkozó reklámállításokat vizsgálta, többek között a

·         Gyors megoldás hurutos köhögésre!;

·         Gyorsan megtisztítja a légutakat!;

·         ACC, az gyorsan hat

szlogeneket, amelyek sajtóhirdetésekben, orvosi rendelői, patikai plakátokon, televíziós reklámokban és akciós/patikai újságokban jelentek meg.

Az ACC elnevezésű gyógyszerek forgalomba hozatali engedélyét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) bocsátotta ki.

A GVH az OGYÉI tájékoztatását kérte a vizsgált állítások szakmai szempontú értékeléséhez. A szakhatóság álláspontja szerint a gyógyszerek alkalmazási előírásaiban foglaltak nem támasztják alá a gyógyszerek gyors hatását, azaz az állítások nincsenek összhangban a gyógyszerek alkalmazási előírásában foglaltakkal.

A GVH döntése szerint a SANDOZ 2015 októbere és 2016 áprilisa között jogsértően reklámozott és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be az egyes ACC termékeket a reklámokban megjelenő gyors hatás, illetve általában a gyorsaság hangsúlyozásával.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. A jogsértésért 105 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH súlyosító körülményként értékelte a magatartás kiterjedtségét, hiszen a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben is elhúzódott, a teljes szezont lefedte.

A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az eljárás alá vont

·         dokumentált vezetői döntéssel – a megfelelési programja keretében – felhagyott a jogsértő kereskedelmi gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításának hatására;

·         előzetesen is érdemi megfelelési erőfeszítéseket tett a lehetséges jogsértések elkerülésére, és e mechanizmus keretében a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot is módosította.

 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


Nem mindegy mit mond a reklám

A GVH ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a gyógyszertárakban vény nélkül is kapható és társadalombiztosítási támogatásban nem részesülő gyógyszerek reklámozása akkor jogszerű, ha a reklám a gyógyszert az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatja be.

A GVH joggyakorlata értelmében nem csupán az alkalmazási előírással ellentétes, annak semmilyen módon meg nem felelő kereskedelmi gyakorlatok lehetnek jogsértők, hanem azon állítások is, amelyek tartalma túlmutat az alkalmazási előírásban megjelenő indikációkon, hatásokon vagy hatásmechanizmusokon. Aggályos és versenyfelügyeleti beavatkozást tesz szükségessé az a kereskedelmi gyakorlat, amely az alkalmazási előírásban szereplő indikációkon, hatásokon vagy éppen hasznosulási jellemzőkön túlmutató, túlzó vagy általánosító, így a fogyasztói értelmezést (azaz végső soron az objektív választást) nehezítő állítást jelentet meg.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj/35/2016.

Forrás: GVH

 


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


Nem akármilyen technológiai cég a legzöldebb 2017-ben

A környezetvédelmi szervezet a világ 17 legnépszerűbb elektronikai cégét rangsorolta a környezetre gyakorolt hatásuk szempontjából. Vizsgálták az energiahatékonyságot, a nyersanyag-felhasználást, és a létrejövő hulladék, károsanyag kezelését.

A Guide to Greener Electronics 2017 néven megjelent eredmény szerint a fenti szempontok alapján a Fairphone a legjobb (B minősítést kapott), ami azért is nagyszerű hír az etikus mobiltelefon-gyártónak, mert idén először kerültek be a versenybe.

A Fairphone, illetve legújabb verziója, a Fairphone 2 tulajdonságairól korábban már részletesen beszámoltunk: az etikus telefon sokáig működik, egy csavarhúzóval javítható, bármelyik alkatrésze – processzor, kijelző, mikrofon, kamera, stb - ki-beszerelhető.

Alapanyagai etikus forrásból származnak, például csak konfliktusmentes alapanyagokat, fairtrade aranyat tartalmaz. Ha pedig tönkremegy, anyagait újrahasznosítják.

A rangsorban a második az Apple lett.

Forrás: Greenpeace


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!




  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében

Smink