Cikkek

Online marketing a gyerekszobában

A mai gyerekek több időt töltenek online, mint tévézéssel. Ezt a tendenciát a hirdetéspiac is követi, ami a kicsikre nézve nem jó hír. Hogyan hatnak rájuk az online reklámok?

A szöveg fontos, nem a kép - egészséggel kapcsolatos állítások élelmiszereken

"Csökkentett zsírtartalmú" , "erősíti a csontokat". Vajon mennyire hatnak ránk ezek a mondatok, ha az élelmiszer csomagolásán látjuk? Az egészséggel kapcsolatos állítások vásárlásösztönző hatását vizsgálta egy nemzetközi kutatócsoport. Az eredményekből szemezgettünk érdekes adatokat. 

Még mindig sok a jogsértő reklám

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2015-ös átfogó, reklámtevékenységet ellenőrző tesztjén a vizsgált reklámok 13%-ában talált jogsértést.

Áruházi polctrükkök, amikkel érdemes tisztában lenni

Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak?

Eladási trükkök a pénztárzónában

„Csak még ezt a kólát, ha már itt van!” Ismerős mondat a kasszánál kígyózó sorra gondolva? 

Hogyan lesz a zsezsgésből átverés – azaz a „buzz marketing" etikai határai

Amerikai civil szervezetek vizsgálatot kezdeményeztek a leplezett marketingtechnikák egyre terjedő használatával kapcsolatban. Etikátlannak tartják, hogy bizonyos cégek a gyanútlan fogyasztók személyes életterét észrevétlen reklámüzenetekkel bombázzák.

A reklámok üres ígéretei

A cipőtől menő leszel mint Beckham, az autód jobb szülővé tesz és dezodor segít megtalálni az egyediséged. Csak néhány a reklámok abszurd ígéretei közül. 

4 trükk, hogy elejét vedd a gyermek bolti hisztijének

Gyerekkel, gyerekekkel vásárolni nehéz, nem véletlenül: rájuk, feléjük is marketingtrükkök tömkelege zúdul, nem csak a felnőttekre. Most néhányat kiemeltünk, hogy könnyebben el tudjuk kerülni a hisztit.

Ismert mondásból szlogen: jobban felfigyelünk, ha váratlan a vége

A reklámkészítési technikák hátteréről már több anyagban beszámoltunk, most az ismert szöveg (mondás) végének megváltoztatásáról és hatékonyságáról lesz szó.

A kisbabák szerepe a reklámokban: vonzzák, irányítják a tekintetünket

A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz. 

Mágikus szavak – Új, ingyen, bízzon bennünk…

A marketingesek jól tudják, vannak szavak, amelyeket nagyon hatásosan lehet használni a reklámokban, ilyen pl. az Új” vagy az Ingyen”. Mindezt most már a neurológia tudománya is igazolhatja.

Mi mindent tud a jó árazás?

Régi vita a marketingesek között, hogy mivel lehet könnyebben levenni a vásárlót a lábáról - a termék leírásával vagy a kedvező árral, a kerek vagy a „bonyolult” árral? Új kutatási eredmények ezekre a kérdésekre adnak választ.

A vevők három típusa - kit mivel vesznek rá a vásárlásra

Zsugori, pazarló vagy inkább átlagvásárló vagy? A vásárlás-pszichológiájában jártas marketingesek téged is megtalálnak az üzeneteikkel, mindegyik típust másképp. 

A vásárlás fájdalma

Agykutatások kimutatták, hogy a pénzkiadás a fájdalomérzethez hasonló folyamatot generál az agyban. Ezért dőlünk be könnyebben „csomagban” kapott vagy kártyás vásárlási lehetőségnek, még ha összességében drágább is. 

Így segítsd a gyerekedet, hogy tudatos médiafogyasztó legyen!

Internet, TV, chatszoba – csak néhány a gyerekeinkre leselkedő veszélyek közül. Segíts nekik tudatosan használni a médiát, és kivédeni a veszélyforrásokat! 

Gyerekek és a junk food-reklámok

Gyerekek számára rossz minőségű gyorsételeket reklámozni - világszerte óriási üzlet. Mára  már közöttük is megjelentek az elhízással összefüggő felnőttbetegségek, s nemrég egy pofon egyszerű kutatás megmutatta, milyen pusztítást végez a junk food már tíz nap alatt a szervezetünkben. 

Se üvöltő pinket, se halálfejeset

Tényleg magától értetődő és megváltoztathatatlan, hogy a gyermekjátékok és ruhák piaca, valójában maga a gyermekek világa pinkre és kékre, hercegnősre és halálfejesre, Jégvarázsosra és Pókemberesre szakadt? Kit zavar a fiús és lányos játékok harca? És mért rendkívül káros, hogy a Star Wars-os figurák közül szép lassan kihagyták Leia hercegnőt?

Így védd meg a gyerekedet az internetes reklámtól!

Miért veszélyesebbek az internetes, mint a televíziós reklámok a gyerekeinkre? Megdöbbentő adatok arról, amikor a gyerek már jobban ért a nethez mint a szülő, és milyen ára van annak, ha túl kényelmesek vagyunk. 

Szexista, paternalista és bárgyú

A reklám megkedveltetésére indított kampány összeszedi, egyesíti és előnyként tünteti fel az összes rossz sztereotípiát, amelyek miatt menekülünk a reklámoktól. 

Így védd meg gyermekedet a tévéreklámoktól

A gyerekek negyede már egy évesen tévéfüggő, miközben szüleik a reklámokat csak annyira tartják káros jelenségnek, mint a filmekben megjelenő bogarak félelemkeltő látványát. Cikkünkben értelmezzük a jelenséget, és fontos életmódtanácsokkal szolgálunk az elégedett gyerek és szülői korhoz.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében