• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Áruházi polctrükkök, amikkel érdemes tisztában lenni

2016.05.18. /

Miért van az, hogy bizonyos termékeket nem találunk meg az üzletekben, míg mások rögtön feltűnnek, szem előtt vannak?

A nagyobb bevásárlóközpontokban számos furfangos trükköt alkalmaznak a termékek elhelyezésére azért, hogy a vásárlók lehetőleg azokat a termékeket vegyék, amelyeken a kereskedő a legtöbbet keresi. A vásárlók a legjobban a szemmagasságban, a földtől 120-160 cm-re elhelyezett termékeket észlelik, de jól fogynak a kézzel elérhető zónában, a földtől 80-120 cm-re lévő áruk is.

További cikkeink a témában:
Bolti eladásösztönző marketingtrükkök

Ezzel mind a termékek gyártói, mind forgalmazói tisztában vannak, ezért kialakult az a gyakorlat, hogy a termelők úgynevezett „polcpénzt” fizetnek a forgalmazóknak. Ez annak az ára, hogy a kívánt terméket a vásárló által könnyen észrevehető zónába helyezzék el. Ez az ár természetesen, mint az áru minden költsége be van építve a fogyasztói árba – tehát mi fizetjük meg. Ha megfigyeljük, a szem és karmagasságban elhelyezett termékek általában a divatos, sokat reklámozott és drágább áruk. Ha első pillantásra nem találjuk a keresett terméket, érdemes megnézni az alsóbb és felsőbb polcokon is.

A gyerekeknek szóló termékek

Megfigyelhető az is, hogy a gyermekek vásárlásának ösztönzésére az alsóbb polcokon – ami a gyermek szemmagassága – helyezik el a nekik szóló termékeket, bevonva őket a vásárlási folyamatba. Az üzletek ezekben az esetekben a gyermekek természetes érdeklődését, kíváncsiságát használják a szülők által meghozott vásárlói döntések befolyásolására.

 

Grafika: Szalay György

 

Ez nem fair!

Nem a gyerekek megszólítása az egyetlen probléma a szupermarketek tevékenységével kapcsolatban. A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta foglalkozik a szupermarketek fenntarthatósági hatásaival, a tisztességtelen forgalmazói magatartással, és a Méltányos gyümölcsöt! kampány keretében a szupermarketek méltányos gyümölcskínálatának alakulásával. Olvass többet a tisztességtelen forgalmazó magatartásról itt:

 

 

 

Hallgasd meg, mit üzennek a banánmunkások!

 

 

 

Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-15. 15-2015-00014 jelű pályázat keretében frissült 2016-ban.  

 

  

Ezt a projektet az Európai Unió finanszírozza.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében