fbpx

| Tudatos Vásárló

Teszt: eperjégkrém

A Tudatos Vásárlók Egyesülete 13 gyümölcs (eper) jégkrémet tesztelt a termékcímke alapján. Vizsgálták a termékek gyümölcs- és cukortartalmát, valamint, hogy tartalmaznak-e aromát és egyéb adalékanyagot.

Összesen 13 gyümölcs vagy gyümölcsös jégkrém adatait dolgoztuk fel. Olyan termékeket vásároltunk szupermarketben vagy néztük meg a gyártói oldalon, amelyek nevük vagy a csomagoláson lévő kép alapján azt a látszatot keltik a fogyasztóban, hogy gyümölcs tartalmú terméket vesznek. Amelyik márkánál nem találtunk csak epres terméket, ott csokis/vaníliás és gyümölcsös kombinációjú vegyes jégkrémet vettünk.

A termékeket több szempont alapján értékeltük. Pontoztuk a termékek gyümölcstartalmát és cukortartalmát. Aromák és stabilizátorok jelenlétét is vizsgáltuk, habár egyik sem jelen nagyobb egészségügyi kockázatot, de jelenlétük esetleg hiányuk a termék minőségére utal.

 

 

Szerettük volna megvizsgálni a csokis jégkrémeket is kakaótartalom alapján. Sajnos az általunk vizsgált jégkrémek termékcímkéjén nehéz volt eligazodni, ugyanis volt, ahol csokoládé tartalmat, máshol pedig kakaótartalmat tüntettek fel, ill ezeknek különböző variációit. Vagyis az a rossz hír, hogy fogyasztóként termékcímke alapján nem tudjuk kideríteni, hogy mennyi az adott termék kakaó szárazanyag tartalma, tehát nem is tudjuk összehasonlítani őket. 

A jégkrémekkel kapcsolatos előírásokat a Magyar Élelmiszerkönyv tartalmazza. Az előírások alapján a gyümölcsjégkrémeknek legalább 15%-ben kell tartalmaznia a gyümölcsöt. Az ennél kisebb gyümölcstartalmú jégkrémet csak gyümölcsös jégkrémnek nevezhetik. Viszont azt a terméket, amelyiknél csak aroma adja a gyümölcsízt, „gyümölcs ízű” jégkrémnek kell nevezni. Az általunk vizsgált termékeknél a gyártók megfelelően használták az elnevezést, az már más kérdés, hogy a fogyasztók tisztában vannak-e az elnevezések közötti különbséggel, és figyelembe veszik-e ezt vásárlásnál.

A teszt részletes eredményeit itt olvashatod >>>

Eredmények

A legmagasabb pontértéket (17p) a Haagen dazs Epres jégkrém kapta, mivel az egyik legmagasabb gyümölcstartalmú termék volt, 21% eperrel, viszonylag alacsony cukortartalommal és adalékanyagok nélkül. 16 ponttal szorosan mögötte az Unilever terméke a Carte d’Or Classic Eper valamint 15 ponttal a Grycan Eper jégkrém. 23-24%-os gyümölcstartalmukkal győztek, de pontot is veszítettek mesterséges aroma ill. potenciális allergizáló adalékanyag miatt.

A lista végén 3 ill. 4 ponttal az Unilevertől a Viennetta Vanília jégkrém és eper ízű jégkrém, valamint a Lidl saját márkás terméke a Ballino Vaníliás, eper ízű, csokoládés jégkrém végzett. Azért veszítettek pontot, mert egyáltalán nem tartalmaznak gyümölcsöt csak aromát, viszont annál több cukrot ill. sok nem kívánatos adalékanyag van bennük. Érdekesség, hogy a Lidl jégkrémjében lévő csokis rész UTZ kakaóból készült, de ezt most nem értékeltük, mivel az epres részre fókuszált a teszt.

Az ár alapján elmondható, hogy az olcsóbb termékek (350-800Ft/liter) a lista végére kerültek az alacsony gyümölcstartalom és sok adalékanyag miatt. A lista élén végzett három termék viszont mind drágább egységáron kapható: 1250Ft/liter és 4.000Ft/liter között.

A teszt részletes eredményeit itt olvashatod >>>

 

Köszönjük a közreműködést Gajdos Emesének és Pál Jánosnak!


Szívesen olvasnál még a témában? Tegyél érte Te is! Válaszd a Neked megfelelő formát.

Támogasd a TVE munkáját adománnyal, vagy fizess elő egy terméktesztünkre!

Legyél a TVE Támogató tagja vagy Szupertagja!

Ehhez még egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is adunk, amellyel több mint 70 jófej helyen vásárolhatsz kedvezményesen!


       Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-17-2017-00014 jelű pályázat keretében valósult meg.  

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás