• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Termékteszt: Tusfürdők

2007.04.12. /

Az előző években a tusfürdők diadalmenete töretlen volt, Magyarországon is átvették a vezető szerepet a tisztálkodás terén. A polcok roskadoznak az ezernyi színű, illatú és funkciójú (mert az is van ám a tusfürdőnek, a tisztításon felül!) terméktől. 36 különféle tusfürdőt hasonlítottunk össze.

Tusfürdők

A szappan használata több ezer éves múltra tekint vissza, a babilóniaiak készítették első változatát közel ötezer évvel ezelőtt. Mégis az elmúlt pár évtizedben, legfőképp az ezredforduló óta, a szappan pozíciója megrendülni látszik.

Az első folyékony szappan a XIX. század végén, Amerikában jelent meg, de háztartási használata csak az 1980-as években terjedt el. A kilencvenes évek sikertörténete pedig a tusfürdő, amely a folyékony szappannál jobb bőrkímélő tulajdonságokkal rendelkezik, és mára már ezernyi illatban, színben és funkcióban kapható. Olyannyira sikeres, hogy mára a legtöbb fejlett országban átvette a vezető szerepet a hagyományos, szilárd szappanhoz képest.

Nincs ez máshogy Magyarországon sem, az AC Nielsen piackutató 2004-es adatai szerint az eladott tusfürdők mennyisége 2003-hoz képest 27%-kal nőtt, nem meglepő tehát, hogy az elmúlt években a tusfürdő-használat már nálunk is megelőzte a szappanhasználatot.

Magyarországon a tisztálkodási termékek jelentik - a hajápolás után - a kozmetikai piac második legnagyobb szeletét. A tusfürdők, szappanok, habfürdők és társaik a Magyar Kozmetikai és Háztartás-Vegyipari Szövetség adatai szerint a teljes magyar kozmetikai piac 18%-át teszik ki. A hazai forgalom oroszlánrészét a multinacionális cégek, az Unilever, a Colgate-Palmolive, a Beiersdorf és a Henkel bonyolítják - egy tanulmány szerint a piac forgalmának 70%-át. A legkedveltebb tusfürdő-márkák 2005-ben a Palmolive (Colgate-Palmolive) és a Dove (Unilever) voltak.

 



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében