• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Tavaszi bőrmegújítás

2007.03.05. /

Plusz kilók, fakó arcbőr, eltömődött pórusok, petyhüdt arcbőr, paplanos rajzolatok a combokon és a fenéken – általában ezt látjuk tél végén, ha belenézünk a tükörbe.

A tavaszi napfényben ráadásul mindezek kíméletlenül láthatóvá is válnak. Vegyünk erőt magunkon, és új szokások kialakításával szabaduljunk meg a zavaró szépséghibáktól!

 

 

Csíratáplálék
A napfényben szűkös hónapok egyik legjobb vitaminforrása a gabonacsíra, ami az év minden szakaszában hozzáférhető. A búzacsíra számos kedvező élettani hatással bír: többek között gátolja a rákos sejtek életben maradását, tisztítja a májat, erősíti az idegrendszert, potencianövelő, hurutoldó, gyulladásgátló, baktériumölő hatású, segíti az emésztést és segíti a vér oxigén ellátását is.

Boltban is kapható, de magunk is előállíthatjuk, méghozzá nagyon egyszerű módon. Tovább >>>

 

Vitaminhiány ellen fogyasszunk zöldfűszereket, csírákat!

Figyeljünk jobban arra, hogy mit eszünk. A táplálkozás - ilyenkor tavasszal például a vitaminhiány - visszaköszön a bőrön. Az elmúlt évben termesztett zöldségek és gyümölcsök már alig tartalmaznak éltető anyagokat, márpedig nekünk feltétlenül hozzá kell jutnunk a szükséges vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz. Ez többféle módon történhet.

Van, aki a tablettákra esküszik. Az ÖkoTest német fogyasztóvédő magazin 2006. decemberi száma a szintetikus multivitaminokat tesztelte. A 30 vizsgált készítményből mindössze 3-at tartott elfogadható (de nem jó) összetételűnek. A többi hiányos, vagy elégtelen minősítést kapott.

Táplálék-kiegészítők helyett tehát jobban tesszük, ha a napos ablakpárkányon is termeszthető, friss zöld fűszernövényekkel - petrezselyemmel, snidlinggel, turbolyával, kaporral stb. - szórjuk meg ételeinket. Ezek ráadásul a vitaminok és az ásványi anyagok mellett vértisztító, gyomorerősítő, baktériumellenes összetevőkben is gazdag növények.

A különféle magvak (búza, zab, köles, rozs) és a belőlük kifejlődött csírák is nagy mennyiségben tartalmaznak bőrszépítő, éltető anyagokat (antioxidánsok, telítetlen zsírsavak, enzimek, klorofill).

Sápadt, fakó bőrünket keringésfokozó szerekkel, technikákkal frissíthetjük fel. Ilyenkor a felszínhez közeli hajszálerek is bekapcsolódnak a keringésbe. A meleg borogatások, a gőz, a szauna, s bizonyos anyagok - kapszaicin, rozmaring - értágító hatásúak. A masszázstól is javulhat a bőr vérbősége, a szövetek biológiai aktivitása.

A fokozottabb vér- és nyirokáramlás hatására kimosódnak az erekben és a szövetekben lévő salakanyagok. Keringésfokozó anyagokkal csökkenthető a bőr érzékenysége, az aknés sebek is gyorsabban gyógyulnak, és a bőr is feszesebbé válik.

 

Ki a fényre, levegőre!

Bőrünk megújításához használjuk ki az éledő természet gyógyerejét: a friss levegő, a kiadós séta, a mértékkel végzett kerti munka is segíti a bőr regenerálódását. A napfény, a mozgás, az oxigéndús levegő energiával tölti fel a szervezetet, a bőrünket.

Amikor csak módunk van, napozzunk, hogy fokozatosan kialakulhasson saját fényvédelmünk! A kellemesen meleg tavaszi napsugaraktól általában nem kell félni. Akiknek sérült, vagy foltosodásra hajlamos a bőrük, kerüljék a direkt fényhatást, s már ilyenkor is használjanak fizikai típusú (cinkoxid, titándioxid tartalmú) fényvédőket!

 

A száraz bőrt kezelni kell

A fűtés mindenkinek szárazabbá változtatja a bőrét, segíti ráncocskák, a mikrosérülések kialakulását, amelyekből aztán különféle súlyosabb bőrproblémák is kialakulhatnak. A száraz szaru ezenkívül a bőr táplálására használt krémek felszívódását, az egyenletes barnulást is gátolja, ezért tanácsos hámlasztó készítményekkel (arcradír, peeling) megszabadulni tőle.

Nem mindegy azonban, hogy miket használunk. Az intenzívebb hámlasztókkal - 20-30%-os gyümölcssavas készítményekkel csak kozmetológusok, kozmetikusok felügyelete mellett próbálkozzunk! Ezek használata után feltétlenül vissza kell építeni a bőr védő hidrolipid-köpenyét, s a fényvédelemről is gondoskodni kell.

A különféle enyhébb bőrradírokat, tejsavas, enzimes (pl. magőrlemények, joghurt, ananász) készítményeket azonban otthon is magunkra kenhetjük. Természetesen ezeket sem kell túlzásba vinni.

 

Adjuk le a felszedett kilókat, erősítsük meg az izmokat!

A téli mozgáshiányos időszakban nagyon könnyen felszedhet az ember néhány kilót. A nők kötőszövete egyébként is kedvez a paplanszerű rajzolat, a narancsbőr kialakulásának. A kezdeti stádiumban még mindenki maga is megbirkózhat ezzel a szépséghibával.

Tussoláskor erősen dörzsöljük át az érintett területeket (combok, has, fenék)! Hetente kétszer-háromszor kenjük be intenzív hatású keringésfokozó, zsírbontó, méregtelenítő hatású (ciprus, atlasz cédrus, fahéj, citrom illóolajakat tartalmazó) zselével vagy olajkeverékkel a bőrt, majd tekerjük körül fóliával (kb. 20 percre)!

Természetesen kerülnünk kell a zsírosabb és a finomított szénhidrátot tartalmazó ételeket. Mozogjunk rendszeresen és intenzíven! Nagy számú célzott tornagyakorlattal, úszással, futással és walkinggal eredményesen harcolhatunk a cellulit ellen.

 

A böjt méregtelenít

A több napos méregtelenítő kúra, a 3-5 napos léböjt sokat javíthat a méreggel, salakanyaggal terhelt pattanásos, mitesszeres bőr és a cellulit állapotán. A bőséges - napi két-három liter - folyadékfogyasztásra (ásványvíz, gyümölcs-, zöldséglé, méregtelenítő tea) ilyenkor kötelező figyelni.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében