fbpx

| Tudatos Vásárló

Stagnál az ásványvíz-fogyasztás

Legfrissebb adatok szerint tavaly nem nőtt a hazai ásványvíz-fogyasztás, az előző évhez képest. Ez pozitív eredménynek számít, ha figyelembe vesszük, hogy csak Magyarországon évente mintegy 1,5 milliárd PET palack kerül a kukába.

A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács közleménye szerint a tagjai 2010. évben összesen 1.087 millió liter ásvány-, forrás- és egyéb vizet palackoztak, 2009. évben 1.100 millió litert.

Az első és a harmadik negyedév termelése gyakorlatilag azonos volt, a második negyedévé kevesebb, a negyedik negyedévé viszont több, mint 2009. év hasonló időszakáé, így a két év eredménye közel azonos.

Az egy főre eső fogyasztás 2010-ben 109 liter/fő/év, 2009-ben 110 liter/fő/év volt.

Az italfogyasztáshoz legnagyobb mennyiségben a műanyag hulladék kötődik, csak a PET-palackok tömege 2007-ben világviszonylatban meghaladta az ötmillió tonnát. Kis hazánkban is szép mennyiségben termeljük a szemetet, évi 60 ezer tonna PET-palackot hagyva magunk után. A helyzetet súlyosbítja, hogy Magyarországon az évi 1,5 milliárd darab PET palacknak mindössze 15%-a kerül a szelektív gyűjtés rendszerébe, és csak mintegy 7-8%-át dolgozzák fel újra.

A fogyasztás 93%-a természetes ásványvíz, közel 6%-a forrásvíz volt, a gyógyvizek aránya valamivel több, mint 0,1%, az ízesített vizek aránya 0,9% volt. Ebben az évben az ízesített vizek részaránya – az előző évek gyakorlatától eltérően – nem tartalmazza az édesített és ízesített vizek mennyiségét.

A hazai fogyasztók még mindig jobban kedvelik a szénsavval dúsított ásványvizet, mint a szénsavmenteset, de ebben az évben is tovább nőtt a szénsavmentes ásványvizek aránya, és elérte a 37%-ot. A szénsavas ásványvizek aránya az összes palackozás 57%-a, a szénsavval enyhén dúsított vizeké 6% volt.

A forrásvizek esetében az arány fordított, a szénsavmentes forrásvizek kedveltebbek, mint a szénsavasak, arányuk elérte az összes palackozás közel 60%-át.

A 19 literes ballonos természetes ásványvizek forgalma az előző év 18,5 millió literéről 22 millió literre nőtt.

 

Kép [cc] bluecelt gfrphoto

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás