fbpx

| Kardos Márton, Lőrinci

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Olvasónk írta: Tűzhely sztori

Olvasónk kálváriája egy zárlatos (és még más problémákkal is rendelkező) villanytűzhellyel.

2005. október 25-én vásároltam egy Indesit gyártmányú K3CS1/U típusú kerámialapos villanytűzhelyt.

2005. november 4-én a főzött folyadék kifutott és olyan zárlatot okozott, hogy két biztosítót is kiolvasztott. November 5-én a meghibásodást jeleztem a vevőszolgálatnak, ahonnan a szerelő november 12-én érkezett. Megállapította, hogy a folyadék két kapcsolóhoz is befolyt, és ez idézte elő a zárlatot. A kapcsolók érintkezőit kitisztította, így a tűzhely újra üzemképes lett. Annak megakadályozására, hogy ha ismét kifutna a leves, ne következzen be zárlat, semmit nem tudott tenni.

2005. december 18-án írtam az Indesit Kft.-nek, és kértem a készülék kicserélését olyanra, amelynél kizárható az ilyen zárlat megismétlődése.

2006. január 4-én a cég azzal utasított el, hogy a „hibajelenség a kifutott folyadék hatására keletkezett, amely nem minősül rendeltetésszerű használatnak”.

2006. január 9-én válaszoltam, hogy tűzhely rendeltetésszerű használata a főzés. Eközben előfordulhat, hogy kifut a folyadék, de ez nem szabad zárlatot okozzon. Ha így van, erre a kezelési utasításban fel kellett volna hívni a figyelmet, hogy csak az vegyen ilyent, aki biztos benne, hogy nála sosem fut ki a folyadék.

2006. január 18-án panaszommal a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordultam.

2006. január 23-án a meghibásodott két kapcsolót a szerviz újakra cserélte.

2006. június 14-én értesítést kaptam a Fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőségtől, amelyben közölték, hogy FVF Villamos Laboratóriumában egy, a forgalmazó által rendelkezésükre bocsátott MÁSIK hasonló típusú készüléken vizsgálatot végeztek, és rendben találták. Megjegyezték azonban, hogy a vizsgálatokat csak a szabványban előírt feltételek mellett végezték. Ez nem zárja ki – írták -, hogy a vizsgálatra előírtnál nagyobb méretű edényből kifutó folyadék ne a kapcsolók irányába folyjék le. Ha a tömítés nem zár jól, akkor a folyadék „a kapcsolók érintkezőire kerülve zárlatot idéz elő. Mivel az ilyen jellegű zárlatokért, rendeltetésszerű használat mellett a vásárló nem tehető felelőssé, ezért részéről jogos a jótállási és szavatossági igény érvényesítése.”

2006. június 26-án ajánlott levélben küldtem a cégnek a szerelőjük által felvett jegyzőkönyvet, és közöltem az újabban tapasztalt hibákat:

1. A kerámialapon két helyen is repedés van.

2. Mind a négy főzőlapon próbáltam 6 liter vizet forralni. A nagyobb lapokon 6-os fokozaton 100-105, a kisebb lapokon pedig 130 perc alatt forrott fel a víz. Ez azt jelenti, hogy a tűzhely nem teljesíti rendeltetését.

2006. augusztus végén telefonon reklamáltam, hogy fenti ajánlott levelemre nem kaptam választ. Közölték, hogy a levél nem érkezett meg.

2006. szeptemberében a posta igazolta, hogy az ajánlott levelemet a cég meghatalmazottja bélyegzővel és aláírásával másnap, június 27-én átvette.

2006. szeptember 6-án a június 26-i levél másolatát ajánlva újra elküldtem az Indesit Kft.-nek.

2006. október 25-én 14.10 perckor a cég ügyfélszolgálatánál reklamáltam. Az ügyintéző azt ígérte, utánanéz és visszahív. Nem hívott!

2006. október 26-án 15.20-kor Pap Zoltán úrral beszéltem, aki szintén ígérte a visszahívást.

2006. október 30 14.30-kor Pap úr közli, hogy holnap ad választ a főnökség döntéséről.

2006. november 8-án egy másik előadóval beszéltem, aki visszahívott és közölte, hogy a szervíz szerint minden rendben van, és nem cserélik ki a tűzhelyet. Majd erről levélben is értesítenek.

Egyelőre ennyi.

 

Békéltető testület

Minőségi kifogások, áruk és szolgáltatások biztonságával kapcsolatos panaszok, termékfelelősségi szabályok alkalmazása, valamint szerződéskötéssel és teljesítéssel kapcsolatos fogyasztói panaszok alternatív vitarendezési fóruma a békéltető testület. A testület eljárása gyors és ingyenes.

Bővebben

 Szakkomentár
(dr. Haraszti Anikó, TVE)

Csak gratulálni tudok Kardos Úr kitartásához.

Mivel a cég nem hajlandó a kérését teljesíteni, javaslom, forduljon békéltető testülethez.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás